Försöker hitta boende...

...i Stockholm men det är en enda stor grå dimma tycker jag. Fumlar omkring bland annonser och får konstiga samtal. Det är nu ryssarna kommer in i bilden igen. Fått två samtal från ryssar som inte kunde engelska. En envisades med att börja rabbla ut nåt slags telefonnummer.

- Yes, ehh... you called me today so. What do...
- NO! Wait... zero, seven, zero.
- Yes...
- NO! Wait! Ehh... zero, seven, six.
- Yes but what do you want exactl...
- NO! Wait... zero, seven, six.... ehh... --andas-- eight.

Klick.

Fucking russians.

Sen alla erbjudanden om dessa konstiga kollektiv där små barn finns med i bilden. Vill inte bo med barn. Inte min grej ännu. Någon dag står jag med något slags skrikande väsen i min famn som jag är skyldig att älska. Fram tills dess.

Keep the children away from me.

Ger annars snart upp på boende i Stockholmo. Hade tänkt åka upp i slutet på veckan och kolla in lite ställen men de som svarat hittills ligger långt bort åt fan.

Om detta skiter sig så flyttar nog jag och Nils ihop i Göteborg och försöker stå ut i vinter. Kommer bli svårt när vintermörkrett kryper på nu. De senaste två vintrarna har jag lyckats dodga genom att resa. Den här gången kommer jag inte undan...


En slice av höst kom idag på väg mot brorsan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!