Lite uppslukad.

Kan inte tänka på något annat än stand up nu.

Sitter och forskar i ämnen, läser artiklar, kollar igenom gamla dagböcker och är allmänt osocial.

Har en ny lya i Norrköping. Köpte en fet soffa det första som hände, den är mitt andra hem förutom några fik i stan.

Stand upen har slukat mig.

I och försej.

Droppade in i en tygaffär som hade rea, ville köpa handdukar. Det visade sig att det var en fullfjädrad gardinaffär och jag börjar rycka lite i tygerna. Min lya som inte har ett enda tygskänke framför sina fönster behöver sig ett lyft.

En lite halvfjollig man runt 40-45 sliter fram tyg efter tyg framför mig. Vi kollar in broschyrer med överklassinredda rum och diskuterar huruvida man ska sy ihop två olika tyger eller inte. Jag blir liksom lite medryckt i hur mannen verkligen brinner för sina gardiner, hur han stryker varje liten fiber och uttrycker sig så smakfullt, om hur denna skiftande rödgröna gardin passar så perfekt med ett genomskinligt tyg utanpå.

Sen kom ett uttryck som fick mig att skratta:

- Ja, mmm, åh det är så vackert! Så utsökt lilablå färg tillsammans med denna sammetslena genomskinliga silvriga.
- Mmm, jo det är ju najs.
- Ja alltså, om man vill ha något lite tuffare så ska man ju verkligen välja den här kombinationen.

Okej, sakta i backarna.

Tuffare?

Tufft i som att vara cool? Som om att någon av mina kompisar hade pekat på mina nya sammetsgardiner och sagt:

- Coola gardiner kompis. Cred.

Vi är två män som står framför två miljoner olika små tygbitar och diskuterar gardiner. Det är bland det bögigaste jag någonsin gjort. Men men, det kanske blir ett par "tuffa" gardiner i framtiden för en sisådär 3500 kronor.

Inte idag dock.

http://smalltownstyle.blogg.se/images/2008/kohler-bad1_17044595.jpg

Fan va tuff man blir med rätt gardiner alltså!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!