En annorlunda kyrkogård...

Vet inte riktigt vad jag ska säga om de små kommentarer som lagts. Tack. Blir ju rörd. Ser också att statistiken är densamma utan att någonting lagts upp. Tack för det också. Har gått och funderat såklart. Funderat på blogg och liv. Nya alternativ på livsinrikting har dykt upp.


Brorsan förklarade en gång hur det såg ut när Martin fick dessa idéer:


- Se här. Här har vi jordklotet. >>Cirkulerar i luften.>> På ena sidan så släpper någon en fis, på den andra får Martin en ny livsavgörande idé!


Så är det faktiskt. Har också börjat skriva på en bok som redan gått ganska långt. En dröm som kanske en dag kommer bli verklighet.


Kommer inte jaga datorer som har internetuppkopplingar värda att ladda upp klipp ifrån. Det är det som är det absolut jobbigaste just nu. Speciellt med Aftonbladet som hjälper mig att få dom synas. Har mailat med dom och förklarat. Det stressar sönder mig för ingen anledning alls.


Det är enkelt att sitta hemma i Sverige på internet och styra upp saker. Sen komma till en litet tredje världen land och försöka hitta datorer. Någonting som driver mig till small fits of rage som det kallas på engelska.


Kommer inte ge upp än på ett tag. Jag ska bli duktig på att skapa underhållning. Så är det bara.


Minns när jag stod helt mållös i Australien och glodde på en vild Koala. Djungel, ensam och spöregn men bland de lyckligaste i världen. Vi ska nu ta oss till Sepilok. Där ska vi ut i djungeln och trecka lite. Blodiglar, ormar och vilda orangutanger. Mäktigt är ordet... Mäktigt.

Lite bilder ifrån vackra Kuala Lumpur.


 





En kyrkogård för mopeder kräver en filosofisk stund...

Kommentarer
Postat av: Mattias

du är grym martin. du är i någon form av en idol för mig. drömmer om att får ut och resa i världen som du. uppleva saker från onda till goda. Om nu din bok skulle publiceras skulle jag lungt köpa den, fast då vill jag gärna ha en fin liten autograf kråka i boken!



ta allt i din takt och njut så mycket du kan.

2009-02-26 @ 05:06:49
Postat av: Martin

Oj... Tack. Givetvis skulle du få ett signerat ex. Idén med en bok är också att inte göra den i samarbete med bokförlag utan att trycka den själv.



Det finns tryckerier runtom i Asien eller så hittar man ett ställe på internet.



Skulle va coolt att ha en bok som inte har ett enda kommersiellt märke på sig. Någonting jag skulle kunna göra vad jag vill med.



Mycket också för att visa hur mycket man kan göra helt själv. Drömmar som dessa kan gå i uppfyllelse utan andras hjälp...

2009-02-26 @ 14:24:10
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Mattias

helt klart, så sant som det var sagt.

2009-02-27 @ 03:49:51
Postat av: Sophie

Hahaha, en kyrkogård för mopeder? xD Det var lite speciellt. Vad kommer din bok att handla om ?

2009-02-27 @ 03:56:53
URL: http://krystaldream.blogg.se/
Postat av: Anna

you made my day!!! tre nya inlägg att läsa på denna kalla snöiga vinterdag, TACK!

2009-02-27 @ 11:09:32
Postat av: Martin

Boken är en working progress... Vill ägna många timmar till och be några av mina kritiker läsa innan jag vill säga något mer.



Kan man använda orden working progress sådär förresten?

2009-02-27 @ 15:08:14
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Martin

And you made mine Anna...

2009-02-27 @ 15:09:20
URL: http://cmj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!