The moment

Klockan var 03 på morgonen. Hela kvällen hade varit magisk. Vi dansade bort  småtimmarna på stranden vid Sihanouck Ville till Dolphins bars pumpande högtalare. Det var en natt att minnas. Varje gång en ny låt kom igång så kom alla in i ett nytt euforiskt tillstånd. Det kändes som om varje låt som började spelas var någons favorit. Folk hoppar, folk njuter och bara gottade sig av denna natt som bara blev bättre och bättre. Havet glimrade i månens starka sken. Vågornas brus kunde urskiljas bakom musikens dansande rytm. Sanden kändes fortfarande varm under tårna och värmen var precis perfekt för T-shirt och shorts.

Jag och alla mina nyfunna vänner såg på varandra och bara log. Alla log den natten. Sen kom det. En ide flög in i mitt huvud. Jag ville försöka sätta ögonblicket i ord. Filosofin spred sig enda ut till fingertopparna då jag slet tag i Michael och ville säga en sak:

 

- You have no idea how happy I am right now.

- Yeah man. This is quite something.

- Michael… this is pure happiness man. Pure fucking happiness!!

- Aw man. You said it there man.

- No wait wait. This is more than happiness. This is something else...

 

Sen kom det. Det var som om mina läppar rörde sig i slow motion. Anne, en engelsk tjej, hade också hört vad vi sa och väntade spänt på vad som skulle sägas. Stunden var inne. Det nya uttrycket skulle myntas. Ett uttryck som spred sig först runt hela dansgolvet. Sedan till hela Sihanouk Ville. Sedan till hela sydostasien. Jag grabbar tag i Michaels hand, låter mina glädjetårar sakta sippra fram samtidigt som mina läppar börjar röra på sig:

 

- This is… one houndred percent life. >>Life, life, life…>>

 

Folk kom fram till mig under kvällen och ville skaka hand med mig:

 

- Aw man!! Let me shake that hand man. Yeah man, shake it. WOOOOHOOOOO!!! ONE HOUNDRED PERCENT LIIIIIIIIIIIFE!!!

 

Uttrycket hade sådan effekt. Sådan slagkraft. Det var precis vad folk ville höra. Det var precis så det kändes. För en natt var allas liv fulländade. Inga bekymmer, inga problem. Bara frihet.

 

One houndred percent life. Det vi alla strävar efter.




Michael och hans forskning på en krabba. Satt och kissade på mig en sen kväll då jag bara var tvungen att redigera ihop denna illa sak.

Kommentarer
Postat av: Wallenius

Ditt liv är som en saga Martin!

Mycket fint beskriven natt du fått erfara.

2009-02-06 @ 22:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!