Ett tack till Sarah.

Ja... folk som läser här har kanske insett att jag hade lite problem med datorn. Fick den formaterad. Hittade mina program. Problemet med råmaterialet ifrån videokameran var fortfarande ett faktum. Sarah ser att jag är frustrerad och vill hjälpa till:

- Have you tried reading the instruction manual?
- Yes of course I have. >>Klickar lite på musen>>
- Can I see it?
- Ehh... yeeeeeaah.
- Martin. Where is the instruction manual for the camera?
- Err... >>Rotar lite i väskan>>
- Please say that you still have the instruction manual.
- Yes of course I have it! >>Helt slumpmässigt hittar jag en vit bok>> Here.
- Okey... >>Sarah börjar läsa>>
- It´s of no use. Read it all. Doesnt work. The camera is fucked. >>Klickar lite till>>
- It says here that there was a computer disc that followed with the camera.
- Ehh. Yeah. So?
- It says here that on this disc, there is a program that helps the raw material to get into your PC.

- No it doesnt.

- Yes Martin. Right here. >>Pekar med hela fingret>>

- Det var väl självaste fan då.

- Sorry?

- Nothing, nothing.

- Ok. Where is this disc Martin?

- Ehh... Its ehh. >>Rotar i dataväskan>> Its ehh right... >>Rotar som ba fan!! HERE! >>SWOSCH!! Slumpmässigt nog så hade jag faktiskt inte slängt sånt skit.>>
-
Ok. Lets put the disc into the computer and see what happens.

Efter ett program till installerat och kameran inpluggad så ja:

- ... >>Sarah gives me... the look.>>
- Ehh, hehe...
- Say thank you.
- Thanks...
- Mean it.
- Yeah ok. Thank you Sarah for fixing all my computer worries...

(Hade givetvis några schyssta bilder ihop med inlägget. Ser på Sarahs minneskort from hell. Tar jag i det kommer jag också få virus. Datorn vid det här IT-cafeet kan ej läsa kortet. Det är pga viruset... I alla fall har jag köpt en egen kamera idag. En Sony.)

 


En bild ifrån Ipoh. Tack Google. Det här är deras tågstation.


En bild på en av Iphos gränder. Tack Google. Precis hela Ipoh ser likadant ut.

Kommentarer
Postat av: maya

hehe det e tur att du har en kvinna i närheten=)

2009-01-30 @ 17:35:15
URL: http://mayahataichanok.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men fan mannen! Du hr fuckat up datumet, det är inte 2005 nu!!! ;-)

2009-01-30 @ 18:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!