Suck...

Som vanligt med mitt redigerande. Har offrat en hel dag till redigering här i KL. Först fick virusprogrammet för sig att börja hitta virus. Den noterar att hela datorn är full med virus men ger inga förslag till förbättringar. Sarah frågar mig varför programmet gör så. Det kan man ju fråga sig... Så jag tog iniativet att ladda hem ett helt nytt virusprogram!! Gjorde det inne på hostelrummet.

Gick till Starbucks och sökte mig till AC. Det är skitvarmt här nere. Sarah drog vidare för att göra andra ärenden. Slängde upp hela datorn och skulle bara plugga in den i eluttaget. Packade ihop hela datorn och gick till en elaffär och köpte en eladaptor. Packade upp hela datorn igen. Packade sen ner den igen för att gå och köpa ett batteri till min sladdlösa lilla mus. Gick lugnt tillbaka och packade upp datorn igen.

Väntade en kvart för att starta den. Detta är inget skämt. Det tar minst en kvart att starta den. Hinner lyssna igenom flera olika låtar av hatisk dödsmetall för att lugna nerverna.

- Bara att öppna och installera. >>Click away!>> Mmm, snart färdigt. Gött det ska bli att få bort lite viru...

Innan programmet ens hunnit installera sig började små sirener tjuta. Virusvarning efter virusvarning. Tillslut kom en supervirusvarning som sa att systemfiler är infekterade. Då rekomenderas det att man startar om datorn. Sen glor på en bluescreen samtidigt som varenda fil i datorn scannas. Efter en halvtimme sket jag i detta och bestämde mig för att starta datorn igen.

Vänta en kvart...

Nu vill jag bara redigera en bild lite så att en ny sponsor kan få synas uppe i högra hörnet. Mitt kära virus har visst slagit ut Photoshop. Vad kul!! Klickar ungefär tvåhundrafyrtioåtta gånger på photoshop symbolen. Sen försvinner symbolen och ersätts av en liten errorbild. Vilken tajming. Ber min bror redigera och förminska bilden istället. Skickar ett mail.

Dags att tänka på lugna saker. En buddha dyker upp i skallen. Försöker fokusera på den.

Ger mig på filmkameran istället. Om jag stänger av precis allt på datorn förutom redigeringsprogrammet så kan jag redigera. Har ju köpt en filmkamera som spelar in på DVD skivor. Det här ska förminska tiden med att få in råmaterial på datorn.

Om nu redigeringsprogrammet kan läsa dom filer som skapas av kameran såklart... Ett fakta som efter tre timmars fipplande med USB sladdar och desperata hårda klick med musen börjar sätta sig in i Martins lilla huvud.

Försöker fortfarande fokusera på snälla tankar och en leende Buddha. Orden 'allt går jämt åt fullständigt helvete' börjar istället krypa sig närmre.

Sitter nu och stirrar blint ut mot gatan. Kanske bara ska skita i allt och gå hem istället. Mmm, gör nog d... Och så börjar det regna. Inte så lite heller. En monsunskur som varar över en timme.

Sitter nu och stirrar blint på datorn och min videokamera. Har inte en aning om hur jag ska göra för att få in råmaterial. Dom jobbiga frågorna börjar äckla sig inne i huvet.

Varför utsätter jag mig för denna stress? Varför kan inte bara saker fungera emellanåt?

Nu började det regna igen...

Solen går ner. Allt blir mörkt.

Hela min existens vill skapa lite underhållning. Jag offrar hela dagar till att redigera klipp för att ta mig närmre ett mål som just nu känns väldigt långt borta. En dag sitter jag väl och skrattar åt det här. Hoppas det i alla fall. Just nu dödade det all min kreativitet.

Hej då...


Well well, life have been worse...

Kommentarer
Postat av: Johan

Kör ubuntu så slipper du virus, virusskydd och all skit :D

http://ubuntu-se.org/drupal/

2009-01-25 @ 08:29:16
Postat av: Lasse

Snälla Martin, köp en Apple istället, du slipper du detta :)

2009-01-25 @ 09:07:51
URL: http://www,lasse,kjellerup.se
Postat av: Pelle

Andas! In och ut!!

Du har råkat ut för Murphys lag!

NU! Har du fått problemas. ;-)

Lycka till.

2009-01-25 @ 11:17:27
Postat av: hugo

Det fungerar alltid med att formatera datorn. Men där du är nu kanske det inte kommer vara de lättaste. Det tråkiga då kommer vara att alla din klipp , bilder allt du har på datorn kommer försvinna.

2009-01-25 @ 14:49:58
Postat av: Regt

Ballasttank?

2009-01-25 @ 18:05:26
Postat av: Madde

De är du o jag Martin.. De mest otursförföljda.. Ever.. Tror förresten jag läser din blogg för ofta.. Drömde om dig för ett par nätter sedan, vi hade tydligen ett långt samtal.. Minns dock ingenting längre.. :P (och tur är kanske det.. ;)

2009-01-25 @ 18:21:41
URL: http://mistrale.blogg.se/
Postat av: sthlmBEAT girlzz [E L I D A]

ge inte upp, dina videos är grymma!

2009-01-25 @ 19:47:18
URL: http://sthlmbeat.blogg.se/
Postat av: Nils

Problemet med att formatera datorn är att han inte har alla redigeringsprogram och skit på skiva så då skulle dom vara borta..

2009-01-26 @ 06:13:05
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Martin

Är seriöst inne på att radera hela datorn. Nu under kinesiska nyåret går det inte att hitta en enda öppen dataaffär dock.



Alla datanördar i Malaysia är kineser och nu vill dom ha lite ledigt.



Har ju redigerings programmet installerat redan. Kan man liksom bara flytta över den mappen så som den är. Sen lägga in den i den nyformaterade hårddisken?



Har hittat datadoktorer här i KL. Just nu är det ju stängt och så men när dom öppnar kan dom hjälpa mig att formatera om. Tror nog inte det ens är dyrt.



A ja. Det är nästa plan på datafronten i alla fall. Sen kanske köpa ett nytt redigeringsprogram och lära mig det. Snark...



Japp. En ballasttank.



Shoo!!

2009-01-26 @ 07:44:51
URL: http://cmj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!