Thanks SEKO!!



Sekotidningen har gjort en liten blogglista. Måste säga att beskrivningen dom ger på min blogg är mycket rörande. Tack så mycket!

Klicka här för att komma till blogglistan.

Historian som omnämns i beskrivningen finner ni här. Såg även att det fanns en kommentar ifrån legenden Kalle The Kung i det inlägget. Minns också att sjömän ifrån Kalmar högskola faktiskt ringde mig dagen efter dom läst inlägget och skrattade i telefonen.

Kan la göra lite reklam och berätta vad SEKO faktiskt är. Det är ett fack med olika inriktningar på driftjobb. Min inriktning inom SEKO heter SEKO sjöfolk. Ordförande heter Kenny Reinhold. Så för dom som vill gå med eller läsa på om fack och sånt klickar runt. Tror faktiskt brorsan som arbetar som lokförare också är med i SEKO.

Sen har vi den största anledningen varför jag då måste vara med i facket. Alla har vi väl tvivlat på fack någon gång. Sen träffar dom min mor. The Powermom helt enkelt. Hon jobbar med SKTF. Det är ett fack. Så när jag sa att jag tvivlade på fack när vi gick en promenad i skogen.

- Om du inte är med i ett fack Martin. Då är du inte min son... >>Allvarlig min...>>

Så jag vill fortfarande vara älskad av min mor och är därför trogen medlem av SEKO-sjöfolk!!


Arnold får va med på ett hörn också.

Kommentarer
Postat av: Ima

Gud vad jag saknar legenderna om Kalle the kung. När mönstrar du på igen? ;-)

2009-01-26 @ 23:01:10
Postat av: Martin

1 juni är det planerat att jag mönstrar på Bro anton igen. Har miljoner ideer om sketcher och uppföljningar.



Gert längtar nog mest av alla...



Olof ploppar upp sporadiskt emellanåt.



Jag längtar lite också faktiskt.



Hoppas bara det här jävla dataproblemet löser sig. Hög snarkvarning på det.

2009-01-27 @ 04:59:46
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Ima

Får väl stå ut med dvd'n och klassikern "Kalle byter snus on the threadmill" så länge helt enkelt...

2009-01-28 @ 16:43:24
Postat av: thomas

Om du går ur facket kan du stanna lite längra i asien, du skulle nämligen känna 5580kr per år 465kr i mån. istället för att ge pengar till ett fack som bara fortsätter att svika oss gång på gång.

2009-02-08 @ 16:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!