Bro Denim

Gick in till Carlings en dag och tänkte köpa ett par nya jeans. Efter sju par så tyckte killen som jobbade där att jag är nog fan seriös med mina jeans.


- Vänta lite... --Trippar bort--


Han gick ut till lagret och kom tillbaka med en hög jeans. Högtidligt lyfte han upp dom för mig med orden.


- Det här... det här är fan jeansens jeans just nu. Så inne va?

- Okej? --Kritiska ögon--

- Värsta va? Vi har bara fått in fem par.

- Vad kostar dom?

- 2500...

- Oj?! Varför så dyra?

- Kolla fläckarna här va? Dom... --Nu gick det för han-- det har suttit människor och gnidit in oljefläckarna för hand. Fatta the handcraft, the skill the feeeeeeeeling. --Fejdar ut rösten med en handsvepande rörelse--

- Njae...

- Va?

- Njae jag tror inte på dom.

- Du... du skämtar? Dom här passar faktiskt dig. Du är medveten om det va?

- Jaa men nja... Tr...

- Försvinn ut ur min affär. –Hör hur den hemska bakrundsmusiken går igång och jag bara står och tar emot den där läskiga gayblicken från expediten. Hur fan kunde jag tacka nej till "The Jeans with handmade shit on them!!!"--


Och så är det ju med vissa jeans. Du ser på dom och tänker att om jag kanske skulle kunna gjort ett par likadana. Vi lekte med iden att man skulle ju tagit och gjort ett par Bro Denim. Bro Dim eller nåt.


Typ låta alla ombord jobba med varsitt par en turn sen slänga dom i tråget med spolkanon i tio timmar. Tänk att ha Kalle The Kungs egna Denim va? Det skulle fan lätt va värt en tusing.


Vem är på?! Vem bjuder på Kalle The Kungs Denim?!!!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!