Mr cmj söker nytt jobb!!

Senaste dagarna har jag funderat på ifall jag kanske inte skulle behöva lite nytt i livet. Tänker på att kanske byta jobb, båt, rederi ja vad som helst. Vill prova annat. Någon där ute som har ett jobb till mig? Är öppen för precis allt. Har faktiskt skrivit en CV som mina föräldrar ska få godkänna.

Funderar på att kanske söka till någon färja eller dylikt med lite kortare turnar. Funderar även på att kanske styra något landjobb ifall någon har förslag. Kom nu med lite tips va? Man kan klicka på "Maila mig" till vänster eller lägga en kommentar nere till höger där texten "Go on... make my day" finns.

Min CV ser ut ungefär så här.

 Mitt mål:


Gud eller actionhjälte.

Vem är jag:


Sedan barnsben har jag alltid velat bli Gud. Min släkt har en mycket religiös bakrund och min pappa är faktiskt präst. Redan vid 4 års ålder så lade jag upp alla mina små legosoldater på golvet för att sparka sönder asen och skrika att jag äger er. När jag frågade pappa vad Gud är för något så sa jag efteråt att "det vill jag bli!" Pappa såg på mig en blick som jag tolkade som att "det klart du kommer bli det!"

Min andra stora inspirationskälla är Terminator. Efter jag såg filmen Terminator så kände jag att det skulle jag också faktiskt kunna bli. Detta kommer dock i andra hand efter gud. Anledningen är att jag en gång försökte elda upp ett träd för att sen, som actionhjälte, släcka det själv. Jag var ungefär 7 år gammal och resultatet blev att hela fucking trädgården brann upp. Att vara Gud verkade helt klart enklare.

Under mina vuxna år så har jag arbetat som sjöman. Flera gånger har jag deklarerat ut i olika högtalare att jag är Gud. Bara för att känna på det liksom.


Anställningar:

Rederi: Donsötank

Fartyg: Bro Sincero

Tid: 2004-01-27 till 2004-05-19

Befattning: Elev

 

Kommentar: Blev kallad för "jävligt duktig" i början och möttes av tystnad på slutet. Jag lyckades inte bara med att fästa en flagglina i radarn utan alla fem samtidigt!!! Fatta hur svårt det var va?! Lyckades också att på fritiden svetsa ihop en Terminator outfit. Klädde på mig den och gick upp i mässen och annonserade att ifall någon behöver hjälp finns jag i hytten. Alla såg på mig med sådan imponerande blick va?!


Rederi: Destination Gotland

Tid: Augusti 2004 till februari 2005

Fartyg: MS/Thjelvar, MS/Gotland, MS/Visby och HSC/Gotlandia

Befattning: Matros

 

Kommentar: Har ett stående rekord på att lyckas krocka precis alla trailers som körde på genom att köra "tvärtom leken" när jag vinkade in dom. Är också fullständigt perfekt ihop med passagerare då jag alltid lyckas skapa lite underhållning i vardagen. Brukade "simulera" att jag lyssnade i radiosnäckan sen svara "Brinner det?! SATAN OCKSÅ!!!" sen ge järnet mot närmsta dörr med en pulversläckare.

 

 

 

Rederi: Wisby Tankers

Tid: Mars 2005 till Mars 2006

Fartyg: Wisby Verity

Befattning: Matros

 

Kommentar: Är legendarisk efter att framför en sjöfartsverkets inspektör berätta hur jag alltid brukar blanda ner valium i styrmans kaffe. Sen efter att han däckat så tog jag över på bryggan och var gud.


Rederi: Broströms

Tid: Maj 2005 till idag.

Fartyg: Bro Promotion och Bro Anton

Befattning: Supermatros och tillslut gud.

 

Kommentar: Ombord Bro Promotion så seglade vi västindien, USA och sydamerika mm... Är en av de få som faktiskt sa emot US coastgaurd när dom kom ombord. Han tryckte upp pipan rätt i fejset på mig med kommentaren "I could just shoot you now fuckhead and call you a terrorist!!" jag svarade genast med "Yeah! And I could just wip out my penis here and piss all over your legs!!!" Efter att ha kissat på han så åkte dom bara iväg och vi fick ligga till ankars i en månad. Hur soft som helst.


Vem vill ha en liten gud ombord eller på sin arbetsplats? Maila på [email protected] och ge ett bud.

 


Sekunder innan jag skapade en egen tsunamivåg.

 

 


Kommentarer
Postat av: maya

Du kanske borde satsa på Ostindiska kompaniet...det där fartyget?:D

2009-07-03 @ 15:26:17
URL: http://mayahataichanok.blogg.se/
Postat av: S

Kom tillbaka till M/S Gotland väl! ;D

2009-07-04 @ 11:25:42
Postat av: Don Hjort

Well well lilleman, I give you an offer you can not refuse. Känner ett par killar som sysslar med biodling och dem behöver nån som jobbar och promotar i Las Calmas. Vilkor. Jobba som ett svin och bryta ryggen av sig på dagarna sedan promota på em, kvällarna. Lön: Trevligt sällskap och lite honung. Vad sägs?? Skall jag säga till dem att du kommer eller skall jag skicka ett hästhuvud??

2009-07-04 @ 13:13:01
Postat av: Martin

Maya. Kommer inte på vad båten heter nu. Den där wannabe wasaskeppet eller vad det är va? Hmm...



S. MS Gotland... again. Det skulle bli en utmaning att övertyga befälen att jag nu måste springa omkring iklädd så här bland passagerarna.



Don Hjort. Hahahahaha... hehe... ehh. Hmm...

2009-07-04 @ 14:27:12
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Mr Pa

If you wanna be god you gonna be god, that´s it !!

Med den meritlistan it is simple!

2009-07-04 @ 22:22:12
Postat av: Rebecca

Är det Ostindiefararen Göteborg ni tänker på?

2009-07-05 @ 08:50:01
URL: http://rebeccaskog.blogg.se/
Postat av: Mattias

Fläka med fisan så blir du anställd på ICA, det blev jag.

2009-07-06 @ 00:00:55
Postat av: Lena / sjömansförmedlare

Hahaha vilken CV! (hör av dig om du vill)

2009-07-06 @ 13:47:56
Postat av: Vickan

Bästa CV't jag sett!

2009-07-06 @ 19:55:18
URL: http://slytherinsailor.blogspot.com
Postat av: maya

ja det va det skeppet vi menade=) jag hade inte tackat nej till det:P

2009-07-06 @ 20:10:37
URL: http://mayahataichanok.blogg.se/
Postat av: Malin

Ha ha! Kapten kom in i officersmässen med din CV för nån vecka sedan! :D

2009-08-05 @ 04:30:23
URL: http://www.lillgards.se
Postat av: Havsgurkan

Totalt episkt roligt CV, jag kan verkligen inte släppa konststycket med radarn.

2009-08-24 @ 20:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!