App, app, app!

Sitter och skriver lite roligt för mig själv. Hade jag nu suttit för ett år sen och skrivit något roligt på datorn. Då hade jag låtit som Butthead, skrikit till brorsan att "fy fan vad jag fick till det nu!" fullständigt nitat publicera knappen, lyft telefonen och slagit random nummer för att se om den personen också tyckte det var roligt. (Ja... det är sant.)

Har fått svar ifrån Bungy Comedy i Stockholm. Jag står med på turordningslistan till höstens tävling. Detta förändrar saker lite.

Nu när jag sitter och skriver roligt dissekerar jag det ner till så få ord som möjligt. Hoppas på att punchlinen håller och börjar prata ljudligt för mig själv. Jag kallar detta beteende "att öva på stand up materialet." Förlåt bloggen för att detta roliga inte kommer in här. Folket ombord i min båt snart kommer få höra det mesta dock!

Kommentar:

Meican
Såg det här och tänkte på dig: http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.232306 :)





Kommentarer
Postat av: Anders

Kul att du skriver och att du redan nu skalar bort onödiga ord. Tänk även på att formulera det så att du avslutar med det ord som "avslöjar" punchlinen när du skriver.

Lycka till!

Vi ses till hösten

Anders

Postat av: Martin

Hmm... tar på mig mina läsglasögon och observerar Anders kommentar.



Suger genast in mig precis alla ord.



Vi syns i höst Anders. Fan va kul det ska bli!

2009-05-22 @ 21:59:34
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Meican

Undrar hur många konstiga blickar jag får nu.. :P Kom faktiskt på efter att jag skickat kommentaren att det där kuuunde ju misstolkas lite. Men vafan.





Jag hade precis hittat ett gammalt inlägg då du ollade Sydneys operahus, och direkt efteråt så hittade jag denna.. Klart som fan att jag tänker på dig då! :p

2009-05-24 @ 02:20:56
URL: http://meican.blogg.se/
Postat av: Martin

Meican. Inga problem här inne. Garvade som fan när du länkade!



Shoo!



2009-05-24 @ 11:01:38
URL: http://cmj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!