Bungy Comedy here I come!

Eller nåt. Jag har kommit med i alla fall.

Först tänker jag bara gå ner på knä här hemma hos pappa präst. Ska bara skrika lite.

(Martin springer nu omkring i mjukisbyxor och skriker allt vad han har för att har ett datum för stand up. Pappa präst som sover gillar inte sin sons beteende men är förstående och lägger en kudde över huvudet.)

Det var punkt ett i min planering. Nu kommer punkt två.

Min jävla titel som sjöman.

Har mailat kära Broströms och frågat om det finns lösningar på scheman så jag kommer vara hemma till hösten. Jag måste vara hemma på precis alla datumen.

I mailet så beskrev jag mig som Broströms slav som de kunde disponera precis hur som helst. Kan verkligen se hur dom på kontoret sitter lite och myser nu. Fan då.

Inne på kontoret Broströms. Ett mail dimper ner som en bomb i inboxen och skickas genast runt till hela kontoret. Sebbe "the boss" Boren fullständigt sparkar upp dörren ut till alla små cubicles.

- JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA--springer igenom rummet--AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA--kastar sig neråt och fortsätter i en powerslide--AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA--efter 10 meter powerslide ställer han sig upp--AAAAAAAAAAAAAAAA--Tystnar och gör liksom ett yestecken ifrån höften med fistande händer i en svingande rörelse uppåt. Ser ungerfär ut som om han skulle nita två dvärgar rätt i fejset-- POFF POFF!

- Shit är det verkligen ifrån bloggmartin det här?

Sebbe är fullständigt sprutsvettig. Det skiter han i för nu har han äntligen fått en liten gnutta makt över den där bloggen som haft sån hypnotiserande kraft.

- Ja --flämtar-- ja, jag har dubbel, trippel, frippel och ehh... ehh. Fan heter det?
- Frupp...
- FRUPPEL kollat det. Tack där Börje. Bra passning. --Torkar av pannan.--
-
Oj oj oj, han kallar sig faktiskt för slav. Vad ska du göra med han?
- A asså. Funderade på sepuko ett tag men det känns lite väl.
- Sepuwhat?
- Samuraiskt självmord. Tänkte att aset kan la sticka en kniv i sig men det kan ju vara att ta i.
- Ehh... ja.
- Men han få vänta på svar ett tag. Först måste vi ju fira! Eller hur?!
- JA! --Festpinglan Agneta höjer rösten-- FIRMAFEST!!!

Kontoret Broströms har firmafest precis hela tiden. Studentkravaller är ingenting emot detta rederis firmafester. Senaste gången hörde jag att Börje slitit av Agnetas strumbyxor, satt dom på huvudet och skrikit att han fövandlat hela skiten till maskerad. Han förvandlades till en mygga tydligen. Sen försökte Börje flyga och klättrade upp på scenen och gjorde en stagedive mot två personer.

Bakifrån.

Sirenen ifrån en ambulans stoppade inte festen direkt.

- FIRMAFEST! FIRMAFEST! FIRMAFEST! --Hela kontoret lyfter till nya nivåer. Det är dags för firmafest.--

Ska bli intressant och se vad som händer på nästa firmafest...


Kommentarer
Postat av: Stella

Hoppas du annonserar med sjysst framförhållning när du ska uppträda i Stockholm, ville jättegärna komma och se dig live! Din blogg är GRYMT underhållande!!!!

2009-05-23 @ 16:47:04
Postat av: Martin

Jo det får jag väl göra men då måste du lova att skrika "WE LOVE YOU MARTIN!" så jag kan göra yestecknet och komma med repliken.



- yesssssssssssssss



Det hade ju varit ännu bättre ifall en tio tjugo stycken som läser här kommer och ba ställer sig upp, får med alla i en stående ovation och vräker på med en liten våg.



Banderoller är ju inte heller helt fel.



Är i fullständig extas över att äntligen ha datum!

2009-05-24 @ 00:40:47
URL: http://cmj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!