Kvinnor i högklackat lubbar järnet.

Ser en kvinna i högklackat ge järnet mot en tunnelbana som går var femte minut. Stress, stress, stress... Stockholm! Ja, jag är vilse i Stockholm. Var kissnödig ett tag vilket var fullständig panik då sikten av toalett som vanligt endast sker i form av synvillor i storstäder.

Har precis varit och lunchat med Aftonbladet Olle. Han satt vid emergency delen av Aftonbladet där man sållar alla skittips från riktigt skvaller och väljer antingen ut snyftartiklar eller något litet extra tokigt. Bara för att han satt där så kunde jag inte gå in på kontoret, ta en kopp kaffe och glida in till ett intervjurum.

Ville verkligen det. Får bli en annan gång. Skit också.

Olle är riktigt skön. Fasen va vi garvade och drog historier. Han sa att han snart ska bli farsa också vilket är skitstort ju! Värsta liksom!

Han gav mig lite pointers om hur jag ska börja med stand up och lade några peppande ord på stilren dialekt. En sak jag insett är ju att det är ju i Stockholm de flesta stand up klubbar finns. Har därför genast satt in en annons på blocket om att få dela lya med någon i Stockholmsområdet.

(Fick denna idé klockan 12.30 idag och klockan 15.00 var annonsen färdig och betald. Här är annonsen.)


Ska bli intressant och se hur det går. Någon som vill dela lya med mig? Maila isåfall [email protected]

Hänger för fullt med mina härliga vänner Hanna och Elin här i Stockholm nu. Var och grillade i helgen där jag stylade med mina eldpois lite. Direkt efteråt kom en av kompisarna fram och bjöd in mig till något slags coktailparty den 25 juni. Om jag är hemma då och kommer dit så ska jag snurra på mina pois igen. Framför en jäkla massa folk tydligen. Och så lite fullare såklart.

Ikväll blir det dags för Bungy Comedy. En stand up tävling för nybörjare tydligen. Jag mailade och frågade om jag fick vara med. Svaret blev att "vi tar inte in nybörjare". Fast sen när man går in på sidan så är det ju det dom flaggar med. Hmm...

Vart är mittemellan undrar jag?

Var på en studentfest i torsdags där Martin förvandlades till en grottmänniska som fick för sig att gå in till "speed dating" tältet och genast fråga "hur många har du legat med?". Bara för att krydda till det lite. Min kompis stoppade mig. Tack.

Kom också på att fasen va många bra studentfester man missar. Kanske man skulle ta och bli student?

(Okej... slänger in några bilder via blåtand till datorn. Mobiltelefonen söker alla blåtandseneheter på fiket. Min dator och ett annat namn dyker upp. Porriga Ingalill. Ser mig misstänksamt om...)



Tydligen var det en orkestergrej av det hela. Bandet Helmut Jederknüller var det vi dansade och skrek "we love you!" åt.



Jederknüller... all the way

Kommentarer
Postat av: malin

Jag tycker definitivt du ska bli student, det finns inte mycket som slår en ordentlig studentfest. Eller en kravall. Varje fest där man får springa runt i favoritplagget(overallen) är en sjukt lyckad fest!



Jag höll förresten utkik under dagen, men fick inget tillfälle att skrika saker om päron. Eller vinka.



Vad gör man förresten på universitetet om man inte pluggar själv? Jag trodde vi studenter var rätt bra på att skrämma bort riktiga människor =P

2009-05-19 @ 14:57:54
URL: http://www.geggamojja.se
Postat av: Trogen läsare

"Också bli farsa", skriver du. Gjorde du Sarah på smällen innan ni åkte hem eller är det bara ett syftningsfel?

2009-05-20 @ 05:28:59
Postat av: Martin

SV: Trogen läsare.



Oj ehh. SYFTNINGSFEL!



Bra ord det där. Tack.

2009-05-20 @ 09:28:17
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Martin

Sådär ja... ändrat nu. Hehe.

2009-05-20 @ 09:29:59
URL: http://cmj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!