Förslag på roliga saker att göra på scen.

Har börjat få ihop en del material att ha med på scenen. Det här ska bli mycket intressant. Jag har fått fria händer och ungefär 10 pauser där jag ska prata på eller göra något i 3-4 minuter. Sen läsa en kort bit ifrån de manus jag fått.

Okej.

Jag ska berätta för er en sak som jag faktiskt har velat göra på scen. Någonting av en liten dröm som aldrig gick i uppfyllelse men som nu kan bli en verklighet.

När det blir en liten paus igen så kommer jag inte upp på scen utan står bakom. Tillslut när det blivit lite tyst i lokalen så här man min röst.

- När jag gick i mellanstadiet så hade vi lite uppträdande framför hela skolan när vi slutade sexan. Varje klass röstade fram en person i deras klass som skulle få göra sin grej. Linda. Din jävel. Jag har aldrig kunnat förlåta dig för att du fick två röster mer än mig. Du mimade så dåligt till Celine Dions - My heart will go on från Titanic. Min låt var så mycket bättre.

Men idag Linda så kommer jag kunna lägga det där bakom mig. För idag är det inte din tur längre. Idag är det bara min. Nu jävlar.

Sen så ba bombas det ut någon slags 70-tals discolåt och så jag utklädd till någonting i stil med årtiondet. Springer in på scen och gärna ihop med någonslags "slajd" på dansgolvet. Fy fan va mäktigt. Och så gå in fullt ut med mimning, dans, vevande armar, sjunga upp mot taket posen, peka lite med fingret liksom sådär lite som att jag är den "tuffa killen (eller kvinnan)" som berättar för folket hur dom ska vara.

Ja, va mäktigt säger jag bara.

Har ni förslag på låt, outfit eller poser. Klicka på "go on...make my day" nere till höger och lägg en kommentar. Om nu någon har en outfit som skulle vara klockren. Tveka inte en sekund för att skicka den per post till mig.

Skicka ett mail på [email protected]

Detta ska jag försöka få filmat och upplagt här om det blir verklighet såklart.

Låten jag har lyssnat lite på är "This is my life med Shirley Bassey."

Om någon vill boka biljetter till detta så finns här deras reklambild. High School Musical. Det är skiten det.


Kommentarer
Postat av: Martin

Gå nu också in på deras blogg och kommentera. Kanske ha en morot eller gurka istället för mick.



Jag mimar ju...

2009-10-15 @ 23:45:54
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Martin

Gå nu också in på deras blogg och kommentera. Kanske ha en morot eller gurka istället för mick.



Jag mimar ju...

2009-10-15 @ 23:50:52
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Mikael

earth wind and fire - boogie wonderland, Beegees - stayin alive, barry white - youre the first, the last... Village people - in the navy.

2009-10-16 @ 14:50:29
URL: http://mikael.webblogg.se/
Postat av: Petri

helt ärligt, peta i näsan på scenen :)

2009-10-20 @ 15:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!