Hur ska min lägenhet se ut?

Har många planer inför min första lägenhet faktiskt. Först ut ska jag göra ett litet buddhistiskt tempel i lägenheten. Har inte skrivit om min Buddha staty jag köpte i Vietnam faktiskt. Nu i efterhand var det nog ett ganska ogenomtänkt och drastiskt köp.

Stod där i Vietnamn efter ha precis klivit av en 30 timmars buss ifrån Laos. Då fick jag syn på en grön marmorstaty och tänkte. Fan vilket soft grej att ha i min framtida lägenhet. Köpte den direkt.

Paketet vägde 70 kg och att få hem den till dörren blev en ganska dyr affär tillslut. Men hemma är den!!

När Claes Malmberg kommer på besök kommer han bli så impad va?!



Sen i gästrummet så vill jag ha en djungel. En mustig och frodig djungel. Siktar mot att bo i en trea och jag vill ha ett schysst gästrum. Där ska mina besökare också ska få den där resande känslan av att ligga i en djungel. Har en hittat en kontakt som har ett bananplantage nere i Asien och för en liten summa pengar kan jag få ett bananträd hemskickat.

Bananer är ju gott och håller hög djungelnivå.

http://www.ciu.org/images/djungel-o-moln.jpg

Mitt gästrum.

 


Flod. Jag vill ha en flod som går igenom vardagsrummet och som mynnar ut till ett vattenfall på balkongen. Tänker att ett schysst laminatgolv är ju ganska vattentätt. Utanför lägenheten ska det också sättas upp en klättervägg som jag ska ha som alternativ entré.

Min "mysoutfit" jag kommer ha hemma.



Sen kommer vi till inflyttningspresenterna.

- Vill ha en barrista i köket. Gillar ju kaffe och så och själv har jag ju ingen utbildning på att göra en riktigt god latte. Så en barrista hade vart najs.

- Känguru. Det ultimata husdjuret. Den som köper en känguru till mig kommer alltid ligga på plus hos mig. Kiwifågel går också bra.

- Godisträd.

- En dödlig laserstråle som bränner sönder flugor, myggor och kanske en och annan geting inne i lägenheten.

- Ett fik. Alltså nu inget sånt där tråkigt fik utan ett rikgtigt mysigt fik med lagom mycket människor. Detta vet jag ju att det kommer inte få plats inne i lägenheten utan det går bra att öppna det nere på gatan där jag bor. Kan ju kanske kombineras med barristan egentligen?

- Akvarium fullt med pirayor.

- Ett torn. Min dröm är att få ha ett eget litet torn med många fönster i. Om det är en trappa upp eller hiss spelar ingen roll. Det kan gå lite snett ut ifrån lägenheten också. Ja, ni kommer säkert på något.

- Sen sist men inte minst ett bungyrep så att jag kan hoppa ut ur lägenheten som alternativ utgång.


image732

Fast ner på gatan då.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ska du inte köpa den där ön nere i Indonesien ändå? Ett riktigt 'jag-är-så-jävla-vit-och-rik' paradis med självaste solen ungefär åttahundra meter ovanför?



Kan du bygga ditt torn där så vi i luddiga Sverige kan identifiera var du dör nästa gång en Tsunami dyker upp...

2009-09-25 @ 17:20:44
Postat av: Janne

Den där buddhan är ju helt ... grotesk!

2009-09-26 @ 23:09:43
URL: http://www.babilou.se
Postat av: Nils

Vem ska vattna bananträdet och mata prayorna när du är till havs? Kängurun?

2009-09-27 @ 14:02:13
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Anna

More demands än anna anka. trodde jag inte om dig martin :P

2009-09-28 @ 02:31:00
URL: http://xanthia.blogg.se/
Postat av: Father.

Buddhabilden är mycket snyggare i verkligheten. Ska försöka framställa en bild där den gör sig bättre, även om det bär mig emot lite. Mr J from the Bible is the Best! Vattna träd och pirayor? Det ska schimpansen göra, som jag ska ge honom. Och äta bananer och skita i badkaret. Jag ska komma och tömma det en gång i månaden. Promise!

2009-09-28 @ 10:35:46
Postat av: Anonym

hahahaha detta är humor hahhahahha!

2009-09-28 @ 11:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!