Ödets ironi...

Min gaystämpel. Genom hela mitt liv har jag haft den. Varför exakt vet jag inte men jag vet när den började. Tydligen liknar jag en norsk bög som hade en talkshow på 60-talet. Vi är visst som humle och dumle. Jag har aldrig sett honom bara fått hans smeknamn. (Som nu är bortglömt tack och lov.)

Detta var för 10 år sedan.

Idag så sker vissa saker som inte hjälper till heller. Efter min stand up i Linköping så såg vi några polare på stan som satt och drack öl. Hela bordet var fullt med öl. Öl i kannor, öl i glas ja det fanns till och med någon slags mugg med öl i sig.

Eftersom jag körde bil och Tedde ska ha en vit månad så tog vi beslutet att köpa lättöl. Vi ville ju inte vara för annorlunda.

Jag gick in och köpte lättöl. Tyvärr hade dom bara en kall lättöl kvar.

- Men du kan få något annat!
- Okej... vadå?
- En drink kanske? Alkoholfri såklart!
- Kör hårt.

Hårt körde han men också väldigt väldigt... åhh, varför händer detta gång på gång för? Ja, den var rosa. Jätterosa. Jätte jätte jätterosa.

Jag kommer tillbaka till bordet med en öl i handen som Tedde genast tar. Sen blir det knäpptyst och alla glor på mig och min rosa drink.

- Alltså du... jag hoppas det är en jävla massa hallonvodka i den där. --En tatuerad kille jag inte känner yttrar vad alla tänker--

IQ befriat så hör jag mig yttra det jag i mitt huvud skriker åt mig att inte säga.

- Nej. Den är alkoholfri. --Olika små gaysirener ljuder omkring mig. BUT WHYYYYY?!!!--

Alla stirrar på mig som om... ja, jag inte vad. Jag sätter mig ner och sippar lite blygsamt på mitt rosa alkofria slisk. Jag kände mig så utanför.

Öl, öl, öl kanna med öl, människor som ser på sin öl, människor som dricker sin öl och sen... ja... bögdrinken. Fan.


Kommentarer
Postat av: Anonym

ja, men du är inte dum du heller, även om du är smygbög ;)

2009-09-12 @ 23:46:08
URL: http://hemligaanna.blogg.se/
Postat av: Anna

Hahahahha!

you just made my freaking day.



nästa gång kanske du lär dig att beställa mer detaljerat. redan från början säga att det är en rosa drink du vill ha... :P

2009-09-13 @ 13:03:22
URL: http://xanthia.blogg.se/
Postat av: Daniel Kåhlin

Hahaha du gjorde nyss min dag! haha, ligger här bedrövad och bakis. Men nu ligger jag och skrattar! di blogg var kalas!

2009-09-13 @ 13:31:14
URL: http://danielkahlin.blogg.se/
Postat av: Nils

Jag har ALLTID velat veta namnet på den norska programvärdbögen!! Snäääääääääälla!

2009-09-13 @ 17:38:01
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Storebror

Det är en hemlighet Martin vaktar hårt, Nils. Väldigt väldigt få är vid liv som fortfarande känner till namnet på den norska tv-bögen.

2009-09-13 @ 19:30:25
Postat av: Martin

Ja att ens nämna att det existerar så här sent i bloggen är en risk jag nästan inte tog...



Det är en hemlighet jag tar med mig till graven.

2009-09-14 @ 13:54:44
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: aw

jag kan ta reda po namnet och skriva det senare

2009-09-14 @ 23:16:15
Postat av: Peter Nilsson

Hehehe, gör det! Kunde vara kul att påminna Martin lite då och då. Jag ser honom framför mig, sitta som Hälge på en stubbe ute i skogen och tycka synd om sig själv. Kul ju...

2009-09-23 @ 12:39:13
Postat av: abe

hahaahaha detta är lätt bästa bloggen!

2009-10-09 @ 14:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!