Dags att börja skriva igen!!

Det har gått fruktansvärt bra dom senaste dagarna, trots att jag stötte på det absolut värsta problemet när man är på miniturné.

I onsdags i Kalmar, jag packar upp väskan på hotellrummet, tar en dusch, klär på mig och ställer mig framför spegeln.

Börjar rota i necessären...

- Nej... det är inte sant.

Min hårfudge var borta, det medlet som skulle styra upp ytterligare en flawless frisyr låg kvar i Stockholm. Hur fan är det möjligt? Mitt liv var slut där i några sekunder och jag funderade på att ställa in hela skiten ett tag. Jag menar, det funkar inte att ställa sig på en scen med fluffigt hår, det går bara inte.

Jag sprang över till Erik Löwenthal, den andre komikern för kvällen och bankade på hans dörr.

- Tja Erik!
- Martin, du står i handduk... varför?
- Skit i det, jag behöver din hjälp, det är panik! Jag kanske måste ställa in showen om du inte hjälper mig.

Erik lägger en mycket märklig blick och..

- Okej... alltså, jag kommer inte ta på dig om det är det du syf...
- Nej nej! Fudge, mitt fudge är slut, har du något?
- Fudge? Vad är det?
- Hårfudge! Jag måste fixa frisyren innan scen!! Kan ju inte gå upp med VÄRLDENS FLUFFIGA HÅR JU!! --Salivsprut--

Då slog det mig, killen är ju flintis och jag börjar råstirra mot hans hjässa.

- A just det, du är ju... --Pekar helt ogenerat på hans huvud--
- Ja du Martin, jag skulle gärna gått upp på scen med lite fluffy hair om jag så kunde.
- Fan också. Måste hitta fudge, vi måste dra snart också.

Som tur var så var det några peoples från Göteborg där som kände igen mig från Frasses. Dom räddade min kväll, tack för den Lukas and the gang.

Sen känns det numera väldigt overkligt att uppträda inom sjöfartssamanhang. Det kommer ständigt fram personer och tackar mig för bloggen, någonting som givetvis är hur roligt som helst och sporrar mig att aldrig sluta skriva.

Däremot kändes lite to much när någon ställer sig bredvid mig i pissoaren.

- ÖJ! Kolla grabbar, jag pissar bredvid morfinmartin.

Alla inne i toalettutrymmet blir lite imponerade och börjar titta på mig. Själv känns det en touch generat att fem män står och ser på hur jag kissar, sen kommer någon fram och dunkar mig i ryggen så jag får lite kiss på händerna:

DUNK!


- Va fan...
- ÖH! Låt som överstyrman! PRATA LITE SOM ÖVERSTYRMAN VÄL!!!
- JA!! Kom igen nu mofrinmartin, snacka lite!

Med kiss på fingrarna och snoppen dinglandes fritt så ja, jag drog några skämt med en förvrängd röst. Alla blev överlyckliga och fortsatte dunka mig på ryggen så kisset kom överallt förutom i pissoaren.

Vad gör man inte för sina fans?



 

Senast på Gasta i Gävle. Varför denna gaylook igen? WHY?!

 

 


Kommentarer
Postat av: Hrm.

Ja vad gör man inte för sina fans... du strajkar till en ballerina-pose och ser lite extra gay ut, naturligtvis.



Omedvetet. Helt naturligt. Och med frisyren i preciiiiiis rätt vinkel för att bli glansigt och få page helt plötsligt.

2010-04-16 @ 19:43:08
Postat av: Mowgli

Tanke jag fick nu när jag läste detta inlägg.. Kan det inte vara så att du är lite gay ändå om du får sån panik över att du inte har något hårfudge? :)

2010-04-17 @ 13:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!