Depression...

Mitt gig i Göteborg gick riktigt bra men som i en kommentar i ett annat inlägg så kändes dock eldshowen som var efteråt minst sagt krystad. För att stå i regn i en ring av 120 sjömän som tyst sippar på varsin öl väntades på att en skön "discodänga" mullrar igång från min högtalare då jag, i bar överkropp, börjar snurra på lite eld kändes som en variant av psykisk våldtäkt.

Det var det mest homoerotiska jag någonsin gjort och jag svor efteråt att det alltid måste finnas minst en kvinna i publiken när det är eldshow. Om jag kanske inte stuntar med att tända eld på hela mig själv.

Nere på Frasses som är det bästa stället i Sverige att uppträda på.

 

Jag sitter nu i tystnad hemma i lägenheten igen av fasar över att åka ut på båten igen. Det är ångest och smärta i min själ för jag fick smaka på det fria livet som gatuartist i sommar. Ett liv där varje dag var en ny horisont av möjligheter och det berodde endast på oss själva ifall vi skulle kunna köpa mat för dagen.

Jag och Maggi kommer göra om detta och då ska det vara ännu mera äventyr. Vi snackar landvägen till Indien utan pengar, kontokort eller mobiltelefon. Därför snurrar jag frenetisk på en eldstav, hon lär sig jonglera och tillsammans ska äventyrslusten stillas.

Tänk att få stå och uppträda på torget i Budapest, fastna i Kabul och åka långfärdsbuss genom Indien. Det är såna här saker jag vill göra!! Inte sitta på ett tankfartyg med tryggt jobb och en säkrad pension för framtiden.

Om jag dör så vill jag dö för jag levde och inte vill jag leva för att dö.

Jag hoppas dock att jag finner mer energi till att skriva roliga skildringar av nästkommande turn, för i Göteborg träffade jag flera människor som läst och sett allt jag skapat på internet. En person sa till och med att det var mycket pågrund av denna blogg att han drog till sjöss.

Det var mäktiga ord och överväldigande att kunna bidra till att påverka ett livsval sådär.

Men men, imorgon drar det igång igen. Bro Anton och gamla goa Broströms.

Innan en show på Öland.

 

 

Frihet.

 



Kommentarer
Postat av: "Trogen läsare det senaste året"

På tal om att påverka livsöden så... i februari förra året så satt jag och planerade en jorden-runt resa men efter att ha hittat din och Nils bloggar (eller kanske framförallt videoklipp) så sadlade jag om och det vart nästan 5 månader i sydost Asien. Då jag besökte många platser som även ni varit på. Den resan är det bästa som jag gjort! och då har jag backpackat i Europa samt tagit lite spontan resor i Sverige samt till England också. Fortsätt att påverka oss unga :D

2010-08-25 @ 01:29:11
Postat av: Larsa

Tja Tja. Måste bara fråga om du bodde på hotell Drott i norrköping i helgen när det var augustifestival? Det var en kille som var sjukt lik dig men svensk som man är så vågade jag inte gå fram o säga hej...

2010-08-26 @ 10:57:17
Postat av: Hrm.

Larsa, nej. Han bodde inte på hotell Drott. Däremot bor han väldigt nära det hotellet, i Norrköping. Granne, ungefär.



Så ja, det var antagligen Martin.

2010-08-26 @ 15:32:58
Postat av: Martin

Jo det var nog jag.

2010-08-26 @ 22:01:12
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Krippa

Älskar dina och nils klipp från er backpackning, gillar även läsa din blogg så keep it up!

2010-08-26 @ 23:41:36
URL: http://hilms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!