Imorgon är det dags.

Snoozar som vanligt i ungefär 1,5 timme. Kliver upp och ser att det snöar lite, bryr mig inte om det, går till vardagsrummet för att kolla mailen.

Ser att jag fått ett nytt mail ifrån mitt rederi, kollar när det kom, igår... hmm, kollade ju mailen igår? Varför har jag inte sett det förräns nu?

Det står att jag ska mönstra på den 27/1...

Men...

Kollar på mobilen, kliar mig i nacken och upptäcker att det är ju idag.

Idag.

Hmm...

Idag...

Ser mig trött omkring i lägenheten, en lägenhet jag tänkte ta hand om idag för jag skulle inte ut förrän imorgon.

Jag ska flyga ifrån Köpenhamn ikväll, det betyder...

Fan.

Panikslaget ringer jag till kontoret samtidigt som jag springer omkring i långkalsonger, ser diskberget, en opackad väska och tar sikte mot duschen.

Fick tag i en telefonsvarare där jag hastigt harklar ut någonting om att jag kan väl flyga ifrån Arlanda, för det passar ju mig bättre. Sanningen var att jag inte har en jävla suck att hinna med ett skit, hoppar in i duschen och börjar power duscha.

Det ringer i telefonen precis när jag börjar bli klar, tror att det är rederiet och vräker mig ut ur badrummet och ser vitt ljus framför mig.

Givetvis lyckas jag göra en såkallad generalvurpa, där jag sliter med hela jävla badrummet och svimmar av. Vaknar upp efter en stund med ett duschdraperi och en massa tops över mig. Ser på mobilen, det var morsan, hon kan vänta. Fortsätter ut naken i lägenheten och börjar tokdiska. Verkligen vråldiskar allting och slänger upp det på disktstället.

Passet...

Pass, pass, pass, pass, pass, pass, pass, pass, pass, pass, pass, pass, pass, pass, pass, DÄR!!!

Sjöfartsbok...

Fan.

Vart fan lade jag sjöfartsboken?

Fan, fan, fan, fan, fan, fan, fan, fan, fan, fan, fan, fan, fan, fan, fan, fan, fan, fan, fan, fan, fan, DÄR!!!

Packa väskan... eller ja, kasta saker på väskan, hoppa på väskan, krossa kameran men VOILA!!! En packad väska på mindre än 3 minuter!!

Dammsuga. Va? Dammsuga?

Kollar mailen en sista gång och jag kan pusta ut.

Bro Anton är försenad in till kaj, så det blir inte förräns imorrn ändå. Sätter på en kopp kaffe och känner av mina blåmärken.

Imorgon mönstrar man på igen då.

Life goes on...

Kommentarer
Postat av: Felix

hahaha :D



Kämpa på martin!

2010-01-27 @ 17:59:16
Postat av: Jeff the Safety

nice to see that you are going to work-say hallo to all onboard

2010-01-28 @ 16:10:40
Postat av: anki

hahahaha.. bra jobbat! Skön blogg! :)

2010-01-28 @ 20:37:23
URL: http://ankiblom.blogg.se/
Postat av: Janne

Bra. Då kanske ordningen återställs här på din blogg också!

2010-01-28 @ 22:08:57
URL: http://www.babilou.se
Postat av: EDL

Fantastiskt!

Ser det framför mig, som om det vore en fars...

Skrattade gott!

Lycka till på denna tur med Bro Anton :)

2010-01-30 @ 00:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!