Extraknäck med hets mot folkgrupp!!

När jag kom hem senast skjöt jag iväg lite CVs här och var för att se vad som hände. Igår satt jag hela dagen på något slags möte där vi pratade om hur hemskt det var i Zimbabwe.

Det jag nu ska prova på måndag är att värva folk till välgörenhet, i 15 minusgrader.

Varför gör jag det här när jag egentligen inte behöver?

Det undrade jag med tills jag var med på mötet. Dessa människor som gör det här är inte normala människor, ingen normal person stoppar människor på stan och babblar på om fattiga barn i Afrika.

Jag hamnar nog i den kategorin för jag har enorma svårigheter att ta det på allvar.

Varför mötet var så intressant är just projektledaren, som ingen av oss träffat tidigare. Jag satt och tog anteckningar under dessa 5 timmar och började sporadiskt asgarva emellanåt.

Varför?

Ehem, jag citerar:

- Men vilka andra länder finns denna verksamhet också i?
- Va? Andra länder? Skit i det, det enda ni behöver veta är Zimbabwe.

Men höjdpunkterna var nog historierna.

Killen seriöst börjar babbla på om olika såkallade "wingman" tekniker han har på krogen med sina polare. En annan var då han "nästan" satte på en hora i Amsterdam och på flyget hem "sätter" flygvärdinnan på toaletten.

Amsterdam historiern var hysteriskt bra ändå. Citat, "Jag visste inte att det var en prostituerad", slutcitat. Ja den har man ju hört förr...

En annan höjdpunkt var då en av hans såkallade "kompisar" kommer hem till honom, sover över och ja... skiter i en av hans pokaler han vunnit.

- JAG HAR BEVIS!!!
--Siter upp sin mobiltelefon--

Ja, tydligen så hade nog lagt sin avföring i hans pokal. Kursdeltagarna bekräftar och jag antecknar.

 

Emellan dessa historier, som tog 30 min styck, så tyckte vi synd om barnen i Afrika. Tillslut kom vi fram till mannens olika poser på hur man verkligen med hela kroppen, speglar hur hemskt det är i Zimbabwe.

- Alltså sen måste man ju visa hur hemskt det är. --Poserar--
- Ehh, va gör du? --Jag för antecknignar för brinnande livet--
- Ja, man måste visa hur hemskt det är. --Poserar igen med en tydligt ledsen min--
-
Okej...
- Ja, sen måste man visa hur bra vårat jobb är! --Skiner upp, går fram till whiteboarden och målar en smiley--

Hela mötet var bara för mycket för mig. Dom sista två timmarna flippar jag också för vi kommer då till ämnet...

Håll i er.

Rollspel.

Vi ska babbla på om det här för varandra och ja, här kommer mina svårigheter på att ta det på allvar igen.

Okej Martin, börja du.

- HEJ!!!! Vi behöver hjälp med att driva in alla jävla mikrolån i Afrika. Vi är oroliga för att räntan ska bli så hög att dom inte har råd att betala tillbaka. Vill du skänka 100 kronor i månaden för att anställa en gorilla i Zimbabwe till att göra detta?

Hela rummet stirrar stumt på mig.

- Nej nej, förlåt. Jag skämtar bara, låt mig börja om.

- HEJ PÅ DIG!!!
! Vad vet du om situationen i Zimbabwe?
- Bra Martin, nej jag vet inte så mycket, berätta.
- Jo alltså... --biter mig i läppen-- Robert Mugabe... --få inte sparken ifrån något du egentligen inte vill göra nu-- fick ju faktiskt--jag bara måste--

- Vad sa du om Robert Mugabe?

-
Han fick nobels fredspris och vi samlar in pengar för att stödja honom!!
- NEJ MARTIN!!! För fan Martin, så kan du ju inte säga!!

- Nej nej, förlåt. Låt mig börja om.
- Ja, du måste ta det på allvar. Tänk på barnen nu.
- Okej...

- HEJ!!!!
Jag sysslar med hets mot folkgrupp genom att gå omkring på stan och prata om barnen i Afrika!!
- MEN FÖR I HELVETE MARTIN!!!! --Ser genuint sur ut--
- Så här ska det se ut.

 

Korrekt rollspel.

 

Nu har jag inte ens kommit till ämnet "legendariska värvare".

Ellinor och Einar är dom bästa värvarna någonsin och det är tydligen omöjligt att slå deras rekord. Givetvis dyker jag in med mina ytterst viktiga frågor:


- Kan man få två idolbilder på dom? Dom verkar ju helt otroliga?!
- Ehh, nej... alltså.
- Nej förlåt, fortsätt. Dom är bäst helt enkelt?
- Ja, shit alltså, vilken inlevelse, vilken sympati för Afrika, vilke geist, vilken kä...
- Barnen i Afrika menar du?
- Va?
- Du sa Afrika, vi tycker väl synd om barnen nu va?
- Ehh... ja.
- Okej, då hänger jag med. Baaarnen... --Antecknar ljudligt-- Men wow alltså, Ellinor och Einar. Är der våra nya idoler nu?
- För fan Martin, vill du ha det här jobbet?
- Ja, givetvis. Jag kommer på måndag också.

Så på måndag ska jag gå omkring och värva medlemmar. Men jag har också sagt att om jag slår rekordet på värvningar, då ska jag ha en pokal eller en medalj av något slag.

Dom gick med på det.

Hur lång tid kommer det ta mån tro?

Och ja, jag ska tycka fruktansvärt synd om barnen. Genuint med hela kroppen, promise. Kom ut i Norrköping på måndag och prata med mig!! Jag ska få pengar till ett pingisbord till alla fritidsgårdar dom styr med i Zimbabwe.

Det bland många saker...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!