Grattis mig själv.

Sitter och klappar mig själv på axeln och säger grattis Martin, du är äldre. Den ångest som fylls i min kropp då jag tänker på att jag faktiskt blir äldre, kan jämföras med ett dåligt fyllesamtal eller att man råkar kalla svärmorsan tjock.

Har tagit mig ner till de småländska skogarna och barrikerat mig hos farsan. Ska kolla på film och äta fisk.

Igår var var lite gulligt komiskt ändå då jag frågade min far, om han ville att jag skulle snurra eldpois framför hans församling efter mässan:

- Givetvis min son! Vilket härligt avslut på en mässa!!

Så för första gången på säkert 10 år satt jag på knä i kyrkan och doppa oblater i jesu blod. Mitt i allting så säger pappa prästen att:

- Det finns en extra överraskning med oss ikväll!

Alla blir extra tysta, ser på varandra:

- Min son är här! --Pekar på mig--

Sen vänder sig farsan om och säger att vi ska sjunga nästa psalm. Han glömmer påpeka att jag faktiskt ska göra någonting efter själva mässan, vilket resulterar i att jag får sitta och vara utstirrad av hela församlingen

Om församlingen hade haft en gemensam talan så skulle ordet "och?", ekat ex antal gånger.

På slutet så säger far att nu ska hans son gå och byta om, för att göra eldshowen ute på parkeringsplatsen.

Folkets röster mumlar lite förstående, nickar mot mig liksom "Okej du är inte ett freak som prästen påpekade förut.", och väntar snällt på att jag byter om.

Sen alltså...

Jag eldade inte upp mig själv denna gång, men försöker mig dumdristigt på ett "move" som jag inte övat på ett tag och tänker "Haha, nu ska dom allt få se!". Börjar spinna båda pois med en hand ovanför huvudet, det snöar och är svinkallt, fortsätter ner mot marken för att lägga mig ner och fett spinna på som van...

POOF!!

Båda flammor rätt i fejset.

Fail.

Hela församlingen blir lite förskräckta, jag ställer mig upp, släcker mina pois, får några enstaka applåder och folket ser förskräckt mot mig med tanken, "vilket miffo".

Epic fail...

Kommentarer
Postat av: Frippo

Tro mig det finns värre fail...



http://www.youtube.com/watch?v=XxGGyVklPHg

2010-01-03 @ 00:27:58
Postat av: Erik Keding

Fail, men det kunde helt klart ha varit värre. Du gjorde dig i alla fall inte illa... Hoppas jag!

2010-01-03 @ 10:24:17
URL: http://erikkeding.se
Postat av: Nils

Grattis! UNderbart, jag ser det verkligen framför mig=)

2010-01-03 @ 16:56:58
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Peter Nilsson

Hahaha, du är störtskön Martin!!!!

2010-01-14 @ 14:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!