Efter eldförbudet kommer regn...

Vi gjorde upp en öppen eld framför ett stenbrott som blivit en mindre insjö för några dagar sen. Då kom andra svenskar och påpekade att dom minsann också observerade det extremt varma vädret. Wow! Svarar vi och känner i gräset, det var det visst och berömmer hans noggranna observation. Mannen blir irriterad för jag slänger på en pinne till mitt framför ögonen på honom. Börjar det brinna så eldar ni upp hela Öland ryter mannen till och rycker lite ängsligt i skjortkanten. Jag sätter på min kastrull och tittar ut över vattnet, en sur gubbe ödslar jag föga energi åt. Om det börjar brinna så vet jag vilka ni är, säger surkålet och börjar gå därifrån. Jag fortsätter mina tankar på samma tema. Vilket straff får man om du eldar upp hela Öland? Tänk att stå i rättegångssalen och erkänna att din plan om att få till ett par schyssta marschmallows spårade ur lite. Att veta att Öland brann så mycket att marken sänktes två decimeter, så Östersjön spolade över hela skiten. Att bron går ner i vattnet och endast några kvadratmeter av alvaret kan skymtas. Vad många krukor och tavlor det skulle flyta runt för det är det enda folk sysslar med här känns det som. Just nu behöver man inte tänka på det, för just nu kissar målnen på oss. Vi ligger utanför Färjestaden och väntar ut det. Ska börja skriva ner några roliga listor över resan som jag ska använda i radio Gotland nu.

Kommentarer
Postat av: Ladytubii

Hej!



Har en intressant fråga i min blogg som skulle vara väldigt intressant om jag fick svar på av olika tjejer och killar :) Tacksam om du svarar!



Ber om ursäkt om jag stör!

2010-07-24 @ 15:35:52
URL: http://ladytubii.blogg.se/
Postat av: aw

va fan håller folk på och skriver i andras bloggar för och gör reklam för sina egna bloggar?

2010-07-25 @ 01:12:24
Postat av: KAJSA

SKRIVER HELA MEDDELANDET I CAPS LOCK SÅ ATT NI SKA SE! JAG OCH MELI ÄR PÅ VÄG NER TILL SMÅLAND/ÖLAND NU SÅ HÖR AV ER FFS! RING! ÅKER NER IDAG OCH HEM PÅ FREDAG! KRAM

2010-07-25 @ 12:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!