Kontraster i livet...

Ena dagen ligger man ihopkurad med filtar i en hammock på däck, den andra hackar man is med 5 kilos slägga, den tredje sitter man i en svarttaxi i centrala St Petersburg, den fjärde studsar man fram i 50 cm tjock is, den femte går vi genom Kiel kanalen påväg mot en flod i Frankrike.

I denna flod tog det slut, för den här gången.

Men inte innan vi gjorde den mer manliga varianten av förtöjning och slet i vajrar tjocka som underarmar.

Varför förtöja med tross när det finns vajer?

Men igår så stod jag där igen, med mitt lilla namn med på listan. En lista jag väntat 2,5 månad för att hamna på.

Ingen kommer nog riktigt förstå hur mycket denna bild betyder, hur länge jag gått och drömt om få göra detta. Med pengar i fickan och 6 veckor av ledighet att se fram emot, så kliver jag upp på scenen med ett leende som sträcker sig från örsnibb till örsnibb.

En miljon tankar hinner passera innan första ordet kommer fram, en miljon minnen återuppspelas, allting är så omvälvande att ordet nervositet finns inte med längre.

Lyckligaste mannen i rummet.


Efter 5 minuter ser jag på min timer, kliver av med ett ännu större leende och känner att jag faktiskt lever den dröm jag så länge längtat efter. Att hitta saker som gör dig glad av att bara göra det, inte av att nå målet, är någonting jag önskar alla själar på jorden.

Om jag kunde så skulle jag krama om hela världen just nu.

Kommentarer
Postat av: Storebror.

Krama om hela världen? Har jag inte lärt dig nånting? Suck.... jävla optimist.

2010-03-15 @ 23:32:07
Postat av: Hgurk

Om vi är två glada själar kanske vi kan? Fuck pessimism...



Forza optimista!

2010-03-16 @ 22:50:18
Postat av: Nils

Fan va gött! Ser fram emot ditt besök!

2010-03-20 @ 13:46:52
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/
Postat av: Calle

du borde gå med i den underbart onödiga FB-gruppen "We who dislikes the wire moorings in Port of Bordeaux"



Allt sedan jag gick med har jag sluppit att hantera skrotet samt även klarat mig ifrån de ändlösa envägskonversationerna med de stackars verbalt handikapade sk. mooringmastrarna som kommer ombord.

2010-03-23 @ 21:39:33
URL: http://www.vemfanbryrsig.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!