Om man kan se sin gamla bekant någonstans i världen.

Tänk om det kommer satelliter som kan zooma in så bra, så nära, att man kan se och höra sakerna runt personerna. Denna tanke förklarade jag för Torbjörn som var befälselev här under några veckor.

Tänk om alla hans bekanta kunde zooma in med en satellit och se vad han gör just nu, vart han är och vilka val han gjort?

Då skulle dom se är hur hans "mentor" på däck står bredvid honom, timme efter timme öva på att få fram ljudet som Chewbacca i Star Wars kommunicerade med. Bara för att det kanske skulle bli en rolig grej på scenen sen.

Då skulle dom tänka att shit, den där Torbjörn den, han har lyckats verkligen. Tänk att få ha en sån som Martin som sin lärare?

- TOBBE TOBBE VI TAR LITE KORT!!!

- Nej Martin, vi måste splejsa klart den här nu.
- NEEEEJ! Fan va tråkigt. Kort nu!! Roligt!!!
- --Suckar och tänker, vart i helvete är jag, och hur jävla dålig karma har jag för att hamna med den där... den här... ja, den här idioten?--

 



Kommentarer
Postat av: Hgurk

Det är väl tur att eleven är intresserad av arbetet :P

2010-03-08 @ 18:27:22
Postat av: Bruhn

Fan sicken härlig blogg. Jag sträckläste den, gick inte att slita sig. Sedan har jag kollat på dina härliga filmer på tuben med. Är sjöbuse jag med. Ha det bäst!

2010-03-08 @ 23:33:01
Postat av: Martin

Bruhn. Sträckläste? Hur lång tid tog det? Har ju skrivit i en sisådär, tre år nu, så det borde väl tagit mer än en dag i alla fall?



Coolt och kul att du gillart.



Shoo!!

2010-03-10 @ 00:20:05
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Johan

Läser inte kaptenen din blogg?? Eller du kanske redan blivit kölhavad. Jag kommenterar ju ändå ganska sent... Kom du upp i en bit??

2010-03-11 @ 00:27:56
Postat av: AB

@Johan....Kölhavad??? L är så ofattbart långt från V på tangentbordet, så det kan inte röra sig om en feltryckning. Det är helt klart ett fall utav okunskap från din sida.

2010-03-11 @ 12:37:58
Postat av: Bruhn

Ja det var ju en del och läsa. Ska jag vara ärlig så tog jag en natts sömn i mellan. Jag har letat ett tag efter den här typen av blogg/vlogg. Tycker att det är en höjdare och ser fram emot och kunna läsa om dina fortsatta raider på dom sju haven. Ha det bäst!

2010-03-24 @ 11:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!