Highlights.

Ja så var det därra med att skriva igen. Har skrivit om den här krönikan jag ska ha med i tidningen sjömannen fyra gånger tror jag.

Har skickat den om och om igen till min svenska lärare i livet som, alldeles för enkelt, påpekar min totala oförmåga att förstå innebörden av grammatik.

Annars är höjdpunkten denna turn att gå iland i Rotterdam med HKF-Lasse och eleven Puta. Tycker alla sjömän ska åka med i Lasses bil och höra goa klassiska låtar från hans bilsterra.

- HÖR NI VILKET SPRÅK DOM SJUNGER PÅ GUBBAR?! --HKF Lasse flippar och höjer volymen.--
-
Ehhhh...
- GÖTEBORSKA!!! HAHAHAHAHAHA!!! --Alla som kommer från Göteborg kan givetvis aldrig snacka om något annat än just, Göteborg. Härlig stad det där.--

 

Givetvis stannade vi och kastade en obligatorisk HKF-kula med full inlevelse.

 

 

 

Känsla.

 

 

Klubbens egna psykadeliska trädgård...

 

 

Lite mer än två veckor kvar ombord nu. Glider mest runt och chillaxar med mina pois och känner oseriositeten växa för varje obligatoriska CS turnering efter middagen.


Kommentarer
Postat av: Helm

Ser verkligen fram emot att läsa din krönika i sjömannen! Och känner peppen inför vad din så kallade oseriositet kan mynna ut i för något underbart!

2010-05-19 @ 00:51:55
Postat av: EDL

Känsla i den sista bilden där!

Krönikan ser jag fram emot så klart, hoppas den läggs upp på nätet också så du kan länka den =)

2010-05-21 @ 15:02:59
Postat av: Jonas

Kan du förklara vad HFK-kula är, minns att vi fick göra något liknande på vår båt dock fick jag aldrig klart för mig varför.

2010-05-22 @ 00:27:18
Postat av: Martin

SV: Jonas. Skrivit lite mer ingående om HKF tävlingen här.



http://cmj.blogg.se/2010/february/brolympics.html'



Hoppas det hjälper till att förstå logiken bakom det.

2010-05-22 @ 12:49:01
URL: http://cmj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!