Maersk har slutat snubbla.

Visste ni att vi slutat snubbla ombord i Maersks båtar?

Enligt statistiken så beror en tredjedel av alla olyckor till sjöss på att sjömannen snubblade. Därför tänkte då storebror Möller till ordentligt och gjorde en storsatsning för att förebygga så att folk aldrig mer kommer snubbla.

Hur gör man det kan man fråga sig?

Jo det ska ni nu få veta.

--Konstpaus--

Man gör en broschyr.

Duh...

TADAAA!!

The slipsers has done it again. THE ULTIMATE LEAFLET OF AVOIDING TRIPS, SLIPS AND FALLS!!



Ja, det är sant. I den här broschyren finns det olika "tips" på hur man undviker att snubbla och det dröjer väl inte länge tills DVDn släpps i ämnet. Vad får man då ta del av när Maersk flippat till det och tryckt ut fyra miljarder små broschyrer?

Use a flashligt when entering a dark or dimly lit room


JAAAAAAHAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Jag som brukar lubba järnet rätt in i bäcksvarta rum med händerna bakbundna iförd endast kalsonger. Är detta varför jag snubblar i mörkret?! Hur i helvete kunde jag missat detta? Ficklampor lyser också!! Tokigt där, jag som trodde man hade dom som bestick.

Understanding how slips, trips and falls happen.


Ok, jag var tvungen att fundera i 0,23 sekunder innan den här föll på plats. Hur går det till när någon ramlar? Hmm, hur ja hur går det nu till? Har det med rymdraketer att göra? Njaae, det är inte riktigt rätt för i rymden har man ju inte samma... Ja just det, gravitation. Det måste ha någonting med gravitationen att göra.

Om jag inte är helt ute och cyklar nu, för jag är ju långt ifrån en expert här, så tror jag att när man tappar någonting som kallas för, "balans", och kroppen såkallat, "faller", mot marken så gör det såkallat ,"ont", för att när kroppen når marken efter detta, "fall", så kan saker inuti din kropp gå sönder. Är inte riktig säker på formuleringen här, jag är som sagt ingen expert, men det skulle ju kunna vara hur det går till.

Ensure that things you are carrying or pushing do not prevent you from seeing any obstructions, spills or changes in floor level.


Det är nu byråkratin kommer in i sitt esse. Tänk er att de 37 personer som fått denna uppgift nu går omkring i en konferenshall och bär omkring stora grejjomonger, för att se vad som inte riktigt stämmer med säkerhetsbilden i det hela. 

- Stopp och belägg! Jag ser inte mina fötter då jag bär lådan så här. --Försöker desperat apa efter olika arbetsmoment.-- Kan detta vara farligt mån tro, ska bara gå i lejdaren h... JA! Kolla!! Ramlade nästan här ju. --Point made!!--

Applåder och automatisk bonus på 3000 dollar.

- Ja fy fan va farligt det ser ut. Det här är varför du lyfter 180 papp i månan Mr Slöjrom, du kommer med såna därra braiga idéer hela tiden. --Pekar och liksom skjuter med en låtsasrevolver i luften samtidigt som små klickande ljud hörs från mungipan.--

Har en liten strip här jag tycker förklarar en helt del om säkerhetstänkandet till sjöss idag. Så länge det endast är en idé och det stannar på papper, ja då får det kosta precis vad fan det vill.



Kommentarer
Postat av: Hegel

Problemet ligger inte i att vi sjömän faller så ofta, utan snarare i att vi är alldeles för dåliga på att missa durken.

2010-05-29 @ 13:09:48
Postat av: Anonym

Hahahahah!

2010-05-29 @ 15:09:32
Postat av: Anonym

Det är ju underbart att danskarna tror att deras anställda är så dumma i huvudet att dom inte vet hur man undviker att falla.

Antar att denna info inte är riktad till svenskar och danskar...som jag läste på ett annat ställer "If you pay peanuts you get monkeys". Stämmer nog rätt bra på danskens bild av de anställda.

2010-05-29 @ 17:54:26
Postat av: Martin

Visst är det riktat till svenskarna också. Vi har över 100 stycken såna därra leaflets.



Läser dom om och om igen varje dag och hela tiden så lär jag mig någonting. Helt otroligt.

2010-05-29 @ 19:21:19
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Calle

Tror nästan du får ta och skriva en near miss på det där....

2010-05-29 @ 20:06:15
Postat av: Anonym

Jag älskar verkligen Maersk och deras Safety tänkande!

Här ombord är det just nu 39 grader inomhus pga av att AC har haverat totalt. Det har varit problem med den länge och dom beställde 3 st nya kolvar men fick bara en kolv! Det är ju ingen som klarar av att sova i den här värmen och snart har vi en utkörare från Houston på 5 h sen vidare till Venezuela och där lär det knappast bli kyligare.

2010-05-30 @ 01:03:58
Postat av: Martin

Shit, ingen AC? Vankas det strejk? Myteri?

2010-05-30 @ 13:56:20
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: julle

Kanske det behövs en Dansk skalle

2010-05-30 @ 20:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!