Chris basta dag i sitt liv!

Dessa tva dagar har varit helt otroliga, jag har personligen svart just nu att ta in alla dessa nya historier som uppenbarar sig for mig, ungefar varannan timme.

Igar satt jag pa en resebyra i 5-6 timmar och bara bokade olika utflykter. Jag och Chris (forsaljaren) slog nog nagot slags varldsrekord i att boka resor, med mina pengar saklart:

- Do you want to see Australia Martin?!
- Fuck yeah!
- What are u doing for new years?
- I have no idea, I have no plans at all!

Har sa borjade reseforsaljarens ogon tindra av gladje...

- Do you know who Benny Benassi is?
- Your kidding?
- No he is coming here! On New years eave, at a full moon party! And you have a ticket! Chris lyfter pa telefonen.
- It's only a phone call away Martin... Haller sitt finger over knapparna.

Detta lilla saljsnack var det enda som behovdes for att fa mig till helt eld och lagor infor denna resa, jag slangde genast upp mitt bankomatkort.

SMACK! Bankomatkortet hamnar framfor reseforsaljaren. Han tar kortet och gor sig redo framfor betalmaskinen.

- Do you want to see Fraiser Island?!
- Yes!

Ks Ching! Kortet glider igenom maskinen.

- Do you want to surf!
- Yes, it's my life long dream to learn how to surf!

Ka Ching!

- Do you want to go on a sailing trip for three days?!
- Of course!

Ka Ching!

- Magnetic Island?
- Duh...

Ka Ching!

- Rafting!

Ka Ching!

- Rainforest trips?!

Ka Ching!

Ka Ching! Ka Ching! Ka Ching!

Nu borjar jag ga ner och kna inne i affaren, det ar bara jag och Chris dar inne. Vi ger varandra high fives, slanger ut coola ord i luften som awesome, far out och it's a killer samtidigt som magnetremsan pa mitt kontokort bara flyger fram och tillbaka i den lilla maskinen.

- Oh my god this is gonna be so cool!
- Far out!
- Awesome! Ka Ching! Ka Ching! Ka Ching!

Vi blev helt galna dar inne och nar vi kom fram till datumet jag ska flyga till Nya Zeeland tog det lite stopp. Det var ju sa mycket mer av Australien kvar som Chris ville att jag skulle se. Vad skulle vi gora? Vi ringde till Kilroy Travels men tidsdiffen paja ju hela grejen.

Vi gjorde det enda ratta saklart. Vi fortsatte boka resor i Australien efter att jag ska ha flugit ut ur landet...

Chris borjar visa mig hans personliga resefoton och berattar helt galna historier om nar dom jagar odlor i buschen. Hur dom sover under bar himmel vid Ayers Rock och hur coolt Darwin ar nar dom var ute pa krokodilsafari.

Han bokstavligen talat lag ner pa golvet och kramade en tidning som skulle forestalla en odla och skrek Steve Irwin, go fuck yourself!

Och jag bara maste gora alla resor han gjort under flera ar i Australien pa en och samma gang. Orden this is a once in a lifetime oppurtunity bara flog ut ur min mun nar jag sag mitt kort bli helt utmaxat!

Mitt schema ser just nu ut sa har:

December

6-10 Bor jag pa hostel i Noosa.

10-13 Da ska jag pa en bilcampingsafari pa fraiser Island.

14-17 Da ska jag surfa i staden Agnes Waters aven kallad the town of 1770.

18-21 En katamaran tar mig och nagra till ut i havet dar vi sover ombord i baten.

22-27 Da firar jag julafton i Airlie Beach.

Januari

27-2 Befinner mig pa Magnetic Island dar Bennt Bojan upptrader.

3 Forsranning hela dagen.

4 Ska aka till ytterligare en o. Jag inte ha en aning om vad det ar.

5 - 7 Festar i Cairns.

7 - 9 Ar en megaresa ut i djungeln dar vi bor i hyddor samt en heldags batresa ut i det stora barriarrevet dar vi ska dyka och snorkla.

10 - 11 Cairns igen.

11 - 14 Har kliver jag pa en specialcamping buss som tar mig till mitten av Australien. Vi campar mitt ute i ingenstans givetvis. Tror vi gor det under bar himmel.

14 - 17 Ankomst Alice Springs. Jag kliver av bussen och kliver pa nasta campingutflykt till Ayers Rock.

17 - 18 Jag avslutar min campingresa genom att kliva ratt pa ett tag som tar mig langst norrat till Darwin.

19 Krokodilsafari...

20 - 21 Kadadu star det har. Har inte en aning om vad det ar. Typ en cool utflykt sakert.

22 Har flyger jag over hela Australien ner soderat till Adelaide.

23 - 25 Tar mig ut till Kangoroo Island for att campa och krama vilda kangurus.

Har hande nagot konstigt. Chris och jag ar helt uppe i extas efter att lyckas klistra ihop denna helt galna resa och tillslut skriker han ut:

- And them your going to the Great Ocean Road!
- ... jag blir helt tyst och tittar upp pa honom.
- A road?
- Yeah, a road!
- Why do I want to see a road for, ehh let's see here. Three days?
- Because it's.... cool.

Nu flippar jag igen, den har vagen ar tydligen extrem som fan.

- Woohoo! Great Ocean Road, here I come!

Ka Ching!

25 - 28 Great Ocean Road... Med typ, buss?

28 - 31 Melbourne dar jag ska forsoka fa ett flyg till Nya Zeeland.

Nu var det bara tio minuter kvar tills bussen mot Brisbane gick och jag fick springa ut for att hinna med. Vi bokade saker anda in i sista sekund. Chris var sa lycklig, detta var nog en av dom basta dagarna i hans liv. Han var sa glad sa att han kom springandes in i Greyhound bussen med en tidning om utflykter for Nya Zeeland.

- Just give me a call Martin! I have your credit card number so it is ok! Ba slanger upp hela javla armen i luften och gor tummen upp!

strand


Kommentarer
Postat av: Hrm..

Han har ditt kreditkortsnummer? Du har maxat ditt kort? Are you or aren't you completely ucked-fay?

2007-12-05 @ 17:39:38
Postat av: Martin

Det kommer bli great as hell!

2007-12-06 @ 05:23:12
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: heaven

Antar att du saknat mig eftersom jag drömde om dig inatt...ngt om pengar var det...

Behöver du hjälp:)?

*asg....satan i gatan, vilken resa....de flesta nöjer sig väl med att stanna ngnstans och plocka vindruvor...

2007-12-09 @ 10:06:54
Postat av: Martin

Har jag dykt upp i dina drommar Heaven?! Vad roligt!

Haha, pengar ar inget problem. Det dyker upp pa kontot lite da och da!

Mmm, det kommer bli mycket camping! Grymt tycker jag!

2007-12-10 @ 05:49:25
URL: http://cmj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!