Fraser Island

Ok min campingresa som jag nyss avklarat har skapat en miljon minnen. Jag kommer gräva fram dom när jag sitter gammal och sleten i min gungstol och tänker tillbaka på mitt liv. Vi blev ihoptryckta i en grupp på tio pers, vi handlade mat och fick en megajeep till vårat förfogande att glida runt i djungel på sandön Fraser Island.

(sandön Fraser Island... Hmm?)

Vi har haft alla slags väder Australien kan erbjuda, vi körde fast åtskilliga gånger och värmen var påtaglig. Jag tyckte det givetvis det roligaste var att köra fast. Varje gång vi körde fast:

- Oh no not again...
- where's the showel?
- Ther it i... Det var nu jag slet åt mig spaden och gav totalt järnet mot sanden. Den ska ba ha det liksom!
- Woohoo! Adventure time! I have the showel right here, I fix, I fix the problem in 5 minutes! Baaaanzaaaaaaiiii!

Ormar, ödlor, vilda hundar, spindlar, kackerlackor, hajar, örnar ja vi såg alla möjliga djur på denna lilla ö. Gruppen jag hamnade i var helt fantastisk! Alla skrattade och berättade historier hela tiden.

Vi blev givetvis förvarnade lite om djuren innan vi kom till ön:

- Ok, there is 15 deadly snakes on this Island and please don't touch the spiders.
- Why?
- Then you die..
- Aaaahhh, right. Gotcha!
- And one thing more about the insects here. Most spiders, ants or the like can jump.
- Jump?
- Yes jump...
- But that can't  be so hard to dodge?
- If you can dodge a speeding bullet you will be ok, otherwise you will die...
- Also the wild dogs called Dingos can kill you. They hunt in packs, bite your legs when you try to run and then you die...
- Can we swim in the water?
- No, this is a breeding ground for sharks so if you go into the water you die... Instantly...
- Cheers mate! I think I got it know.

Hur man ska summera en sådan här upplevelse är svårt. Jag kommer plocka fram historier från denna campingresa under en lång tid framöver. En rolig grej var att vi fick verkligen kämpa oss fram till varje sevärdhet på olika vis.

Vi besteg berg, kollapsade nästan av vätskebrist, en tjej bröt lilltån, vandrade runt i djungel, körde nästan ner för ett stup med jeepen mm...

Det var en upplevelse jag aldrig kommer glömma och heller aldrig kommer göra om. Det var sand precis överallt, jag hade kackerlackor i sovsäcken och det var minst sagt riktigt utmattande många gånger.

             

image535
Från vänster; Sophie(ENG), Micheal(DEN), Vicky(USA), Emelie(SWE), Lena(SWE), Becky(GER), Stine(DEN), Lissy(AUSTRIA), James(ENG) och lilla jag.

Skit är att jag bara hade en liten plupp kvar på mitt batteri så det blev inte fler kort än dom här. Jag har däremot tagit mailen på den danske mannen och hennes tjej som hade med sig en riktigt fet systemkamera! Deras bilder ser jag fram emot fruktansvärt mycket.

Här är en hemsida med en karta över ön där man kan klicka runt lite. Alla saker finns inte med som jag såg dock. Kan säga att Lake McKenzie är en av dom finaste stränderna i världen. Topp tio tydligen. På vilken lista vetifan men dom var riktigt kåta på att påminna oss om det.

Kommentarer
Postat av: berndt

WOW det tar sig ännu en ödla och en massa spindlar. Ödlan finns på
http://www.zoonen.com/artikel.asp?oid=695764
så kan du kolla på sv om du har lust.
Sen kan jag gå i god för att ormarna och spindlarna där INTE är att leka med. Var på föredrag i LINKÖPING om ormbett och ormgift. Och det var tryggt så länge giftet var där det skulle.
Det fanns många olika sätt att kila vidare på.
Det är kul att resa gör det medan du kan.
Så det är trevligt att läsa din reseskildring å du ladda kameran!
Hälsar B

2007-12-15 @ 03:18:06
Postat av: Martin

Ok, jag kommer fa panik i vilket fall som helst! Sag en tjej som hade fatt ett bett och hon brydde sig inte ett dugg.

Ska ladda kameran I promise! Det kommer dock komma en massa bilder i framtiden ifran min danska nya van!

Shoo!

2007-12-15 @ 08:24:35
URL: http://cmj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!