Snooze it baby!

Jag är lite nere, saker i min närvaro faller isär...

-
Hehe, solsken idag!
- Mmm, rulla runt i sängen ba. Flippar på snoozen. Den behövs ju egentligen inte, men känslan av att jag kan trycka på snooze knappen hur många gånger jag vill är överhängande.

-
SNOOZE!
- SCHWING! Gör 'schwing' tecknet i sängen!

Knackar på dörren.

-
Housekeeping!
- Mmpff, nu? Klockan är tio...as.

Mobilen går igång..

- SWING! Trycker bort snooze.

Går igång igen.

- Hehe, snnnnnnnnnn, ne inte än, hehe, (flyger med pekfingret fram i en cirkel mot mobilen) snnnnnnooooo, HA! Inte än!

Städerskorna tittar konstigt på mig. Jag vänder mig om:

-
Mmm, ring min mobil, ring på bara! Ok ok, jag ska...
- Snnnnnnnnoze!
- Mmm, lovely.
- Kanske ska kolla korten ifrån igår!
- Dom ligger i shortsen ba.
- ... Får tag i shortsen.
Sådär ja, bara o flippa igång kameran oc...
- ... Displayen går inte igång.
- Funka. Knackar på den.
Nej...

Jag försöker prata snällt utan resultat, jag klappar den. Inget resultat. Jag kittlar den lite på displayen, ingenting... Den är gone helt enkelt.

- Jag skadar dig.
- ...
- Ok. As...

- ... Börjar andas tyngre.

Kryper ur min säng och lagger mobilen framför mig:

- I SMITE THEE DOWN!
- I SMITE THEE DOWN, WITH MY FLAMESWORD!
- AAAAHHHHHRRRRGGGG!
- Why! WHYYY HAVE YOU DONE THIS TO ME?! Salivet bara yr fram och tillbaka ifrån min mungipa! Det splattar till på kameran och den blinkar till.... Blinkar lite till. Sen ingenting...

Rest In Peace min lilla kamera. Vi som hade så fina stunder tillsammans, jag kommer alltid älska dig.

Städtanterna kommer numera inte in lika ofta, konstigt nog.

Kommentarer
Postat av: berndt

Jo du det där med trasiga digitalkameror har jag god erfarenhet av . Man kan ställa sig frågan över hela världen hur länge skall de hålla. Ja om man räknar bort den som blivit tappad i golvet av en sur tullare.
När jag påpekade det hela sa han bara: prove it.
Så e tullarna i Canada.Här skulle jag kunna skriva:**!^*^!!! Men det gör jag inte. Ety jag är en väluppfostrad man.
Men sen kan de gå sönder bara för att de har lust. Typ: haha nu skall han plåta nåt intressant en ödletjej eller en tjej med en ödla.
DÅ stänger jag av batteriet.Neej det är för enkelt.
Jag kan ta den inbyggda suecide knappen
eller varför inte den totala delite knappen-så får han göra resan en gång till. Eller jag lämnar in totalt jag tycker att jag har tagit tillräckligt med bilder.
Jag har blivit slängd ,blöt ,glömd,fått förlite batteri ,tagit oskarpa bilder, tagit skarpa bilder allt för skarpa
oskarpa och bilder på ödlor .Att han bara kan , Så nu lägger jag ägg.

Min förra kamera
började plåta lila bilder å de e ju inte så kul.Kameran var inte gammal,men det skulle bli billigare att köpa en ny än att reparera.
Så resa utan kamera de e python (just de ormen alltså)Men fixa en kamera eller videokamera där du kan ta stillbilder OCH filma så slipper du bära två. Satsa sen på en bra väska så slipper du sand mellan tårna och sand melantorna
och vätska i väska. Och ett gott nytt minneskort med massor av giga byte.
Så du ha ett gott nytt år på dig.

2007-12-31 @ 06:00:09
Postat av: Martin

GAAAAAHAHAHAHAHAHAH!

PRECIS!

Gott nytt år!!!

Ska göra som du säger när jag hittar lite affärer igen!

Shoo!

2007-12-31 @ 11:24:51
URL: http://cmj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!