Holländsk forskning.


Varför kvinnor alltid kommer ihåg och män alltid glömmer

Dr Marianne J. Legato

 

"En undersökning från Holland följde hjärnans aktivitet under stimulering och utlösning hos åtta män som fördes till utlösning av sin kvinnliga partner i en laboratoriemiljö." sid 65

 

Detta är bara fucking hilarios helt enkelt. Fy fan va sjukt! Vet inte vad jag ska säga. I love Holland kanske? Fan vilka sjuka forskare.

 

"Trots att försökspersonerna i den holländska undersökningen hade ögonen slutna var den del av hjärnbarken som behandlar och tar till sig synbilder aktiv." sid 66

 

Fortfarande helt sjukt. Men det bekräftar ju lite att män tänder ju faktiskt på det visuella. Eller gör de det? Om dom hittade en kille som tittade sig omkring kanske dom skulle fundera på att utesluta han i forskningen?

 

"Männen kanske använde sig av inre bilder för att tända, i synnerhet bilder som dom tidigare hade tänt på. Trots att dom höll ögonen slutna stimulerades de av synintryck!" sid 66

 

Ett jättetankeväckande experiment som säkert gjort stora intryck i genusvetenskapen. Detta förklarar ju kanske att män tänder på det visuella.

 

Ett utdrag ifrån min bokrecension. Ville bara dela med mig av det. Började garva som fän när jag först visualiserade experimentet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!