Broströms AB, eran båt förfaller!

Jag har sedan en tid nu ombord sett lite bult och muttrar ligga och skräpa här och var. Jag gått och funderat på detta och känslan är att, det inte är bra. Dom här muttrarna kanske ska hålla fast någonting ju. Jag bestämde mig för att göra en av dom tre saker människan alltid älskat att göra:

Elda upp saker, gå på skattjakt och spela brännboll!

image352
Skattjakts fejset!

Det är lite skrämmande om vad jag och eleven Mathias hittade på däck idag.

image353

Endel av dessa saker är ganska viktiga. Typ jordningsfästen och sånt, så det inte ska bli någon statisk elektresitet i rören. Rören där det forsar fram flera miljoner lite bensin, naphta, benzene eller tolyene(hur det nu stavas) till exempel.

Jag som då är en ansvarsfull ung man springer direkt till min överstyrman med en hel pyts av saker som fattas någonstans... I helvete heller! Toffelvarning! Då åker jag ju på att leta upp vart allt detta ska sitta!! Vet ni hur jobbigt det är eller?!

Jag gör det jag är bäst på, jag mörkar.

Slängde det överbord innan jag gick av vakten...

Kommentarer
Postat av: Hrm..

Överstyrman läser och kommenterar antagligen med; "VAFAN!? Martin, sätt på dig DYK-UTRUSTNING! Hämta dom där muttrarna omedelbums. Basta!"

2007-10-04 @ 14:17:22
Postat av: Martin (sjömansbloggen)

Och Martin svarar med att peka på ett "och" tecken han målat dit på sin overall, sedan bara vandra vidare.
Skönt att snart mönstra av. Jag mörkar så mycket så det börjar bli svårt att mörka att jag faktiskt mörkar!

2007-10-04 @ 14:28:53
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Kapten (snart......)

Vad fan Martin! Tror du att du får ngn avlösare innan alla dessa skruv är på plats igen VA?
Jag har fina kontakter på Australiens ambassad å du kan fetglömma ett Visum innan skruvarna/bultarna etc är på plats= Jag kommer att kolla!!

2007-10-04 @ 15:27:39
Postat av: Martin (sjömansbloggen)

Hmm... Just det, kapten läser min blogg...fan.

2007-10-04 @ 16:57:52
URL: http://cmj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!