Utkiksdialogen på Bro Anton, het.

Ok, jag har just nu suttit av fyra timmar av utkik på bryggan. Hela grejen med utkik är att man ska hålla styrmannen vaken, iallfall i mitt fall för jag kan inte ett jävla jota om navigering. Blir lika förvånad varje gång jag faktiskt lyckas lokalisera en båt med kikaren och samtidigt kunna peka på radarn vilken det är.

Dialogen ikväll på bryggan:

- Hejsan, Roy!
- Hej, Tore.
- Haft en bra vakt?
- Jovars, hyffsad.
- Schysst...
- Ja, ok jag kan ta över här då. Vinkar dit Mathias och säger till han att göra mitt jobb
-
Ok, då får du ha en bra frivakt då!
- Hej då!
- Godnatt!

Dörren till bryggan slås igen.

- Ja då var det dags igen.
- Mmm...
- ...
- ...
- ...

Total tystnad uppstår, enbart det dova brummandet från maskinen är närvarande. Inte ens musik hörs i bakrunden...

30 min passerar....

- ...
- ...
- Hrm...
- Va?
- Harkla mig bara.
- Ok.
- ...

Ytterligare 1 timme passerar...

- Är det någon som vet vart vi ska?
- Brejjan.
- Ok, sen då?
- Terneusen.
- Sen då?
- Vet inte...
- Ok...
- ...
- ...

En timme till passerar och kapten Micke kommer upp. Överstyrman och kapten börjar snacka skit om bloggare högt och ljudligt. Jag undrar om detta var en pik eller om dom faktiskt ville vädra sina åsikter. Micke lämnar bryggan.

- ...
- ...

Två timmar till...

- Dags att purra!
- RIng ring, ja då var klockan halv tolv, ok. Klick
- ...
- ...

En kvart...

- Tjena, Per!
- Hej hej!
- Sovit gott?
- Ja.
- Ok, tar du över då?
- Ja.
- Godnatt allesammans! Trevlig vakt vi hade!!

Går sakta ner ifrån bryggan och undrade vad fan som just hände. Jag verkar ha blivit extremt bra på att dagdrömma, för så jobbigt kändes det faktiskt inte. Jag ser fram emot nästa utkiksvakt. Obs ironi, obs ironi....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!