Vem fan målar en kyrka rosa?

Var och hälsade på min mor på hemmaplan under min vistelse i Linköping. Hon jobbar i en kyrka och hör och häpna, inte vilken kyrka som helst. Den är rosa... Jag undrar vem som målar en kyrka rosa?

Jag frågade ifall någon hade blandat fel när dom köpt färgen. Kunde verkligen se en hel gedigen frälsningsarmé framför mig säga:

- FAN! rosa?! Gör vi nu?
- Äh, fuck it. Were here, were queer, lets pimp up the church med skräckrosa!

Sen laddade alla varsitt paintball gevär och bomba skiten. Alla skrattade åt mig i fikarummet när jag förklarade min teori om hur det gick till men faktiskt fanns det en tanke bakom detta. Helt otroligt nog har någon lagt ner tanke bakom denna rosa färg:

- Martin se dig omkring, alla rum har varsin färg. Det ska föreställa när morgonen gryr. Visst är det vackert! Alla i fikarummet nickar instämmande när min mor målar upp en drömbild av soluppgångens vackra färger.

Jag tänkte till en stund och kom på ytterligare en teori. Jag tyckte jag kunde höra ett annat budskap emellan allt kaffesurplande. Jag slängde ur mig ett uttryck för att se hur dom reagerade:

- Solen går upp över öst, och ner över väst... Ser lite kritiskt omkring mig.

Det blev helt tyst. Kvinnorna tittade på varandra och nickade emot mig.

- AHA! KOMMUNISTER! Jag ställer mig upp så stolen flyger och pekar på allihopa samtidigt!

Att alla sedan började skrocka åt mig efter att jag pekat ut varje person i rummet och sa kommunist, förstärke bara min teori!

Det är ett gammalt kommunistiskt ordspråk detta och dom har målat om hela sin kyrka med det. Vad hemskt, vart är dagens kyrka påväg?! Är det så att St Hans kyrka i Ekholmen försöker göra ett äg och införa Stalin istället för Jesus på krucifixet?

Nya moderaterna se upp! Här kommer tydligen dom nya Kommunisterna. Och morsan är i spetsen!

image443

Ok, alltså detta ska föreställa rosa... Det står det på deras hemsida faktiskt. Det ser typ mera ut som någon slags ingrodd smutsfläcks färg. Kanske grön krusbärsdricka mot en beige ryamatta eller nåt. Fan vet jag.

Kommentarer
Postat av: Marcus Gehlin

Det finns en rosare kyrka i Slaka.

2007-10-30 @ 21:54:19
Postat av: Remlester

sant, MEN faktum kvarstår; den kyrkan passar att vara rosa i det lilla pittoreska samhälle den är placerad i
, till skillnad från S:t Hans som ligger mitt i kriminella Ekholmen med sina bruna tegelhyreshus...
har adlrig reflekterat över det där med rummen förut... knäppt, tror du har rätt

2007-10-30 @ 23:06:42
URL: http://remlester.blogg.se
Postat av: Vivi

LÖGN och förbannad dikt!!!

Jag satt minsann i det där fikarummet och hörde ingenting av den påstådda konversationen!!!

Och kommunist kan du vara själv, det var nog bara jag i det rummet som var det...

2007-11-01 @ 13:22:24
Postat av: Martin (sjömansbloggen)

Hehe, glömde säga att jag använde kryddorna Kummin och Cayenne peppar föt att få lite extra smak på historien! =)

Kram!

2007-11-01 @ 13:31:19
URL: http://cmj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!