Moviemaker...

Försöker hitta codecs så att windows moviemaker kan hantera mina mobilfilmer. Detta är hur kul som helst... Eller ok jag ska vara ärlig nu.

Min bror hittade först ett program som kunde konvertera 3GPP filer till vanliga AVI filer som moviemaker kan hantera. Men sen så hade inte moviemaker senaste codecsen för att hantera dessa nya och moderna AVI filer. Alltså så när jag säger att jag försöker hitta någonting på internet är detta en synonym för att jag petar på min bror så han hittar det åt mig.

Sen tvingar jag han vara inloggad på Msn tills allting fungerar. Detta fungerar bra om caps lock används flitigt och många olika svärord i form av substantiv med ibland böjningar så det blir ett verb.

Men men...

Om kanske två veckor när allting är igång så kan jag börja redigera filmer ombord i båten och möjligheterna är enorma!

Min bror har börjat också kräva gentjänster i form av äppelpajer och pannkakor. Det ordnar sig brorsan! Jag är pannkaksexpert också, visste ni inte va? Frasiga goda pannkakor är min grej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!