Manus... ja det var svårt.

Har idag suttit framför kameran och försökt agera fram enligt ett litet manus jag skrivit. Efter sju omtagningar så somna jag på soffan en stund, vakna en timme senare. Försökte igen och blev liiite mer nöjd.

Men inte helt nöjd, så det blir mer imorrn.

Grejen är att jag försöker prata med andra personer som inte finns kan man säga. Ibland bakom kameran ibland någon annan som kommer in. Så att sitta och hela tiden föreställa sig bra svar krånglar tyvärr till det. Får se hur det löser sig.

Har också spelat in en riktigt bra scen ihop med Kalle the Kung och eleven. Rebecca var kamerakvinna och Yogi Bear (Björn) skrek ACTION för allt vad han var värd.

Vilket material, vilken idé till sketch. Hoppas den blir så som jag har föreställt mig den bara. Vill verkligen det, därför kommer jag ägna mycket tid åt den.

Varför gör jag det här?

Jag fick idén om att va roligt det skulle vara att jobba med att göra små filmklipp och sketcher. Då är det la ba o göra det också. Pröva på och ser ifall det funkar liksom.

Jag vill så gärna kunna underhålla lite. Hoppas en dag att jag blir riktig bra på det.

image787
Solnedgång till havs, då är det lätt att drömma sig bort.

Kommentarer
Postat av: Anonym

nå vad handlade drömmen om? :)

2008-04-11 @ 12:34:57
URL: http://theresc.blogg.se
Postat av: Maggan

Tycker det är kul att du har ett mål, något du vill åstadkomma. Själv ligger jag här och lyssnar på pip? Ja, det skulle nog vara ett rätt kul filmklipp om
man kunde göra en snutt om mitt pip...du får skutta in till mig och läsa mer.
Kram Maggan

2008-04-11 @ 12:55:52
URL: http://livsglimtar.wordpress.com
Postat av: Berndt

Att pricka en solnedgång rätt det är tjusigt. Sen med en hårt arbetande sailor
kan det bli bättre.

2008-04-11 @ 15:54:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!