Sjömannens Mat-Tina hysteri.

Eleven har fått mat-Tina hysteri. Någonting som händer den moderna sjömannen någon gång under dennes karriär. Eleven fick en redan förberedd liten affisch av Rebecca som tar hand om oss ombord.

Eleven fick också några avsnitt ifrån hennes serie av jordfels Jobark ombord, ett tag så var han riktigt lycklig faktiskt. Men alla vi moderna sjömän som redan gått igenom denna fas gick bara och väntade på när det skulle ta slut.

Det har tagit mycket längre än vi trodde faktiskt, eleven ska snart mönstra av och vi har nu gjort det enda rätta. Vi släppte bomben, den stora frågan om mat-Tina.

Imorse så kom eleven ner och sade.

- Nu på morgonen så vaknade jag upp med mat-Tina.
- Hade affischen ramlat ner eller?
- Ja... hur visste du det? Mmm, hennes leende låg där bredvid kudden, jag kände mig så trygg.

Eleven sa då i samma veva.

- Mat-Tina, hon måste ju vara den perfekta kvinnan! Hon står där vi spisen hela tiden, hon vet sin plats.

Då gick det inte längre, Lasse var den som ställde frågan vi alla tillslut kommit fram till. Frågan som ändrade våran uppfattning ifall hon nu är den perfekta kvinnan.

- Ja, hon står ju där vid spisen hela tiden.
- Ja... Eleven ser lite bekymrad ut. Han anar oråd.
- Men... Lasse får medlidande blickar ifrån oss andra. Men är hon lika bra på att städa tror du? Tänk om hon suger på det? Suger fett liksom.

- ... Eleven står tyst inne i dagrummet.
- Precis, tänk om hon suger på det. Fan långt ifrån top knotch då. Detta tog Lasse emot att säga, men... Någon var ju tvungen att leverera beskedet.

Eleven gick sedan upp till sin hytt. Han stängde tyst dörren efter sig, sedan så glider Mat-Tina affischen ut under dörren. Rebecca går förbi och plockar upp den. Hon vet att nästa moderna sjöman kommer behöva den.

Kommentarer
Postat av: martin

Du kan ju fetglömma att Mat-Tina är ute... å affischen snodde jag med mig hem så ingen annan skall få sätta klorna i MIN Tina.

ha de gytt haj

2008-04-28 @ 12:05:39
Postat av: Martin

Haha, Mat-Tina. Sjömannens stora kärlek.

2008-04-28 @ 17:13:27
URL: http://cmj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!