Vettinginspektörn, superaset numuro uno.

Vi har haft en inspektör ombord idag, han fick fyra asbemärkelser utav fem möjliga. Han var inte bara ett as i sig självt. Han satte också gränsen för vartifrån man räknar ifall någon är ett superas.

Ett as... det är en person som tar illa upp när jag efter att ha petat mig i näsan, vägrar ta i hand.

Ett as... det är en person som undrar varför jag idag sprang omkring med en bombhamster, fäst i en fiskelina, för att sedan spåra upp gamla dåliga porrtidningar. Olof förklarade ju i detalj alla fördelar med en bombhamster. Asigt beteende helt enkelt.

Ett as... det är en person som inte förstod Lasses förklaring av alla post-it lappar i hans kontor som det stod 'ollat' på.

- I'ts from the sailorblugg!
- The what?
- No no, sorry... I'ts that guy with the bombhamster. It's his penis. His penis has been here. Pekar emot sina hörselkåpor, sedan på snoppringen som också lagt sig på Lassiminators öra.

Inspektörn fatta ingenting, ett as helt enkelt.

Ett as... det är en person som inte uppskattar att vi faktiskt gått väldigt långt för att mörka vissa saker ombord. Eller ja... vi och vi. Jag sprang fan omkring som en iller med mina små kontraptioner och oljetrasor för att mörka endel läckor jag aldrig rapporterat in.

Sen ba pekar aset på dom och säger, "No that is wrong". O ja liksom påstar då att du kan la iallafall uppskatta den väldigt omfattande försöket till mörkning. Då tittade aset på mig med väldigt konstiga ögon, då gav jag dom psykedliska tillbaka såklart. Bakom ett spant... tjugo meter bort.

Ett as... är när jag kommenterar hans svettlökar under armen på den andra läckan han viftar emot, ja... då blev han en riktig surf*tta, om man får uttrycka sig så. Jag liksom ba fingrade lite på svettet, luktar på fingret och säger ha, du luktar honung! Vad är konstigt med det? Varför ska han sura ihop för sånt?

Ett as... det är en person som inte uppskatta skämtet i ett par välplacerade vattenballonger. (Rätt i nyllet på aset ute på däck ba. Skratta så det kom lite kiss faktiskt. Förstklassig humor!!)

Nej så idag har varit en jobbig idag för alla ombord. Inspektörn gav oss ganska dåliga betyg och vi kommer kanske gå ut för att ankra sedan laga den där hydralläckan på däck. Asså, jag skämta ju bara med släggan. Sen att den svingades med full kraft, just där, sen att det började läcka lite, just där, var ju bara jobbiga konsekvenser av slumpmässiga händelser.

Ingenting som kan hjälpas ju... Fan då. Svårt att förklara vissa saker i ord såhär, ni skulle varit här, då hade ni förstått precis att det inte är så farligt som det låter.

Kommentarer
Postat av: Smygtittaren

När jag var liten fick jag lära mig att;
Tänka först och skriva sedan!
Ja, det är väl som att torka sig i arslet först och skita sen.
Men det är ett gott ordspråk

2008-04-28 @ 11:08:03
Postat av: Martin

Misstänker många smygtittare här inne, är nyfiken på vilka ni är.

Shoo!

2008-04-28 @ 17:06:32
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Kalle The Kung

Jag smygtittar lite varje dag. Tur att man åkte hem å slapp aaaaaaaaaset. Mitt bagage har nog kommit t rätta. Har väl rest jorden runt utan mig. Skulle få d i morrn.

2008-04-28 @ 21:25:07
Postat av: Ima

Smygtittar här varje dag, denna bloggen är ju en pärla!

2008-04-28 @ 21:36:48
Postat av: Rebecca

Du vet att jag läser men inte pallar att kommentera hela tiden.

2008-04-28 @ 23:20:33
URL: http://rebeccaskog.blogg.se
Postat av: Martin

Roligt roligt! Tack för kommentarer, och jag förstår Rebecca där.

Om det är roligt då skrattar man la lite, sen klickar vidare.

Ima, du verkar vara en trogen läsare, det tycker jag är riktigt kul. Hoppas jag kan fortsätta underhålla dig!

Kalle, tack för din tjänst med att posta brevet. Tack för all hjälp och medverkan i filmklipp, det får tiden att gå så mycket fortare ombord.

Har fixat lite mer grejer med Gert nu också. Han är som en docka ju. Kan ju klä på allt möjligt kul!

Shoo!

2008-04-29 @ 01:04:56
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Smygtittaren

Kanske vi finns i din närmiljö.
Vänd dig om och kolla ordentligt, vetting-ordentligt.
Vad skall du demonstrera om första maj?
Förväntan finns där.

2008-04-29 @ 07:37:48
Postat av: Sjöman

Shit! Jag ligger här i soffan och vrider mig av skratt! Du får ju tankbåtar och vettinginspektörer att låta kul! I själva verket tror jag bara att det är du som är från vettet ;)

2008-04-29 @ 08:00:10
URL: http://hemmaochute.blogg.se
Postat av: Martin

Sjömannen, jag lever för kommentarer som dina. Tack! Och ifrån vettet?

Brukar säga att det är alla andra som är konstiga och jag normal.

Smygtittaren, en demonstration? Hmm...

2008-04-29 @ 18:00:43
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Martin

Fick höra idag ett argument om detta inlägg. Tolkningen hade glidit över till att jag här gränsar till rent personangrepp emot inspektören.

Jag vill bara lägga in min tolkning i det hela. Först av allt, att ligga på gränsen till personangrepp, humor eller stötande material.

En text kan uppfattas på olika vis, speciellt beroende på vilken sinnestämning du är i när du läser det.

Men just varför jag skriver så frispråkigt om inspektörer, är just för den lilla kontakten jag faktiskt har med dom. Med min befattning ombord, då ser jag endast inspektörer vid landgången.

(Om det är min vakt vill säga.)

Sen försvinner dom ur min värld. Dom finns här, men dom påverkar mig inte, dom kanske går utanför ventilen och pekar på något.

Men det enda jag sedan ser är pappret han kanske skriver om anmärkningar vi får.

Så en inspektör för mig är verkligen... En "Inspektör", ingenting mer. Han är ett ämne, ett ämne som diskuteras ombord.

Om du däremot är ett befäl ombord, då ska du under den tiden som man går omkring på båten, bygga upp en liten relation.

Därav tror jag tolkningar går åt skilda vägar här. Jag tolkar enbart det jag ser, jag ser bara en 'person' med ett anteckningsblock tyvärr...

Även om jag yttrar mig så ses det inte ens åt mitt håll. Det är ett ämne som står framför mig, en sak som går att skämta om...

Så är det... =)

2008-05-03 @ 12:42:21
URL: http://cmj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!