Nå, hur känns det då?

Folk frågar, hur känns det att vara hemma Martin? Detta är mitt svar, detta inlägg förklarar känslan av att äntligen mönstrat av.

Ett vardagsrum, solen skiner in och säger. Visst ger jag er en bra sommar? Jag sitter och lyssnar på lugn fin sommarmusik och känner, vad skönt att vara någon annanstans än båten.


Igår så åkte jag hem till min kompis, han med tomatplantan, där han visade mig sitt lilla grönsaksland. "Det där är en thailändsk krydda, tror den heter... ehh, Kong Pong Shai, eller nåt." 

Vi skrattar alltid när vi ses. Va skönt att vara hemma igen, och vilken sommar detta redan är.


Här hemma så bor det också fyra kattungar, jag har inte lärt mig allas namn än, pinsamt frågar jag dagligen vad dom heter. Linda drog igång damsugarn imorse, stackars små sötnosarna sprang rätt in i väggen.

Jag trivs jättemycket med att bo ihop med er Linda och Johanna, tycker ni är toppengoa tjejer! Ni har redan gjort denna sommar så bra för mig.


Efter att Johanna lagat en supergod middag så ringde min kusin. "Jag sitter på stora torget och dricker några bärs med ett par polare, kom ner och joina väl!" Jag lånade en skranglig gammal cykel och gled ner på stan, vad jag längtat efter att få sitta på uteservering.

Körde 'no hands' på cykeln och knäppte av ett kort, vilken sommar detta är, vad härligt att äntligen mönstrat av.


Kusin sitter närmast på bilden, dom tog notan precis när jag kom. Kunde inte hjälpa att läsa deras tankar.

Hmm... fan va dyrt. Va ju ba lite käk o bira. Har ju inte ens kommit till den riktiga baren. Lösning får bli att jag ba slänger fram en femhundring och säger att 'det är min del'. Då kanske dom andra gör samma sak, sen drar jag lite smidigt bort min femhundring och säger att jag bjuder på bira på nästa ställe.

Swosch! Alla tre slänger upp en femhundring var. Och i kör så sägs det.

- Jag kan betala, eller ska du, eller va? Jag kan bjuda på bira sen ifall du tar den här.

Min kusin klara sig, han bytte ut sin femhundring mot två hundralappar, sen tog Honken (smeknamn är obligatoriskt när män äter ut) dom två lapparna och vek in dom med sin femhundring.

- Okej, klart! Jag bjuder på en bira sen. Fan nu måste vi dra, efter tio kostar det inträde ju. Boxar till polarn på axeln, bara sådär som barndomskompisar kan.

Ungefär såhär känns det att vara hemma. Nu ska jag hoppa in i bilen för att köra till Stockholm.

Kommentarer
Postat av: Psyk

Åh vilka sötnosar till kattungar! Jag vill ha!

2008-06-06 @ 16:57:22
URL: http://psykbrytet.blogg.se/
Postat av: Martin

Dom ska säljas för 100-200 kronor styck faktiskt. Det kommer la en annons snart.

2008-06-06 @ 18:17:58
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: MaDeLiÑo

Okej, trevligt! Mhmmm, kreativiteten har tittat fram litegrann, hihi:ar...



Å du har fullt upp som vanligt, alltid i farten hit, dit & överallt =)



Puss på dig Sailorboy

2008-06-06 @ 23:44:14
URL: http://madelino.blogg.se/
Postat av: Daniel

Kör försiktigt å ta de lugnt så du orkar med sjölivet nu. Festar å yrar denna vecka då man har ledigt. Hör du vecka-vecka?

2008-06-07 @ 20:14:40
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Martin

Min lilla Madelino, det är trevligt att du bloggar igen.



Jag gör väldigt många saker just nu, mycket roligt, jag njuter så mycket som jag kan. Ska dock ta några lugna dagar nu inför resan till Bratislava.



Sen Daniel, jag antar du menar kör vecka-vecka och inte hör. Nej, jag jobbar flera veckor på raken.



Vanligtvis är det 6 veckor vi kör, i mitt fall har det blivit fler dom senaste gångerna.



Tar det i den takt så jag kommer orka med sjölivet, kan väl inte säga att jag direkt längtar dit.



Dock ser jag fram emot att bara få vara, jag tycker livet är så skönt idag.

2008-06-07 @ 22:18:28
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Psyk

http://psykbrytet.blogg.se/2008/june/skaffa-katt.html



Jadå!

2008-06-08 @ 16:21:39
URL: http://psykbrytet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!