Påskägg i former man inte vill ha.

Japp, påsk o allt. Sitter fortfarande i Linköping och snyltar en bäddsoffa av min goda vän Theodor. Letar efter något ställe att bo i nu faktiskt. Tänkte hyra in mig i ett rum i sommar, sen vetifan vad som händer. Någon som har ett rum över? Me pay money for it.

Den som inte vill leva ett normalt liv ska inte heller behöva få göra det! Shoo!

Har ju då dator, kamera och fantasi nu. Dags att börja arbeta... eller?

Igår så blev det lite gjort, satt faktiskt på universitetet och försökte lägga in alla dom där gratisprogrammen man hittar på internet. Det gick la sådär... Började fundera på hur datorfan skulle sett ut med en gaffel rätt igenom skärmen.

Och så humor ja? Fick en sketch nästan helt inskriven på datorn. Måste hitta fler ensamma timmar. Eller vänta? Jag jobbar ju på båt. Vad härligt.

Sen blev det pannkakor. Jag utmanade mig själv som vanligt och skapade en liten pannkaksfabrik inne i köket. Tills jag fråga Tedde vart elvispen är. Då sa han att den ligger i lådan.

En ungkarlsassistent.

En ungkarlassistent är en visp vars namn inte alla känner till men faktiskt stämmer. Sedan hatar jag givetvis denna apparat för den drivs av runkmuskeln, en muskel man tror används ganska ofta hos män, men som också helt plötsligt kan krampa ihop och ge en smärta som liknar den som ägg får när det ligger i en mikrovågsugn.

Det är därför män skaffar personal för sånt.

Och vad säger man nu om föregående stycke? Sluta skaka på huvudet i oförstånd...

Nu inväntar jag brorsan, vi ska till systemet och köpa bärs, sen till mormor för att äta påskägg och ikväll ska vi ut.

Kommentarer
Postat av: Therece

hälsa mormor

2008-03-22 @ 21:56:36
URL: http://therece.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!