En kommentar jag lyfter fram.

Har fått en kommentar av Sjöpinglan.

He he, mörka all the way... Vad säger de om din lilla blogg egentligen? Kontoret? Har seglat med folk som mörkar sina bloggar för att de är rädda att rederiet läser. Själv mörkade jag inte alls när jag bloggade sist. Det slutade med att jag lade ner den helt. Såg inte bra ut när sanningen kom ut i ljuset...

Men visst, jag är safety jag med. Jag badar inte i lasten längre. (Okej, en gång i somras, då. Fast det räknas inte som bad, det var en övertrycksdusch ;) Annars sniffar jag bara tvåkomponent när jag är nere. Räknas vare sig som alkohol eller narkotika, va? (Ger inte utslag på några tester så länge man inte dricker det i alla fall)

Mitt svar till Sjöpinglan.

Kontoret Broströms... ett ord som har lite tryck bakom sig ibland. Kontoret, ett ord som sammanfattar dom personer som kan bolla med din tillvaro emellanåt.


Kontoret... har inte sagt någonting. Till mig direkt dårå.... än.


Dom tog upp en liten film jag gjorde på youtube på det senaste befälsmötet iland. Men, that's it.


Jo just det, en gång så kontaktade en kille mig som jobbar på kontoret. Jag hade skrivit att han var med ombord på en snoppmätartävling. Han förlorade med sina 13 cm.


Han tog kontakt... och jag tog bort.

Jag skrev några gånger för att provocera fram någonting, en reaktion. Ibland har det känts så iaf. Vad krävs för att någon ska ta kontakt med en? Men det är som du säger. Tänk om man hade skrivit hela sanningen? Om precis alla saker som händer ombord. Då hade det nog blivit liv i luckan.

Jag tror också att även ifall någon går på precis allt jag skriver, allt jag gör. Om någon tror att det är exakt så här det går till, då tror jag att när denna person försöker övertyga någon annan. Att så här går det till på båtar idag, då kanske nästa person också går på det.

Och kanske till och med den tredje. Men tillslut så kommer det nog fram till någon som har någon slags förankring i sjölivet, till verkligheten. Då tar det nog stopp med argumentet.

- Är du dum på riktigt?

Endel saker är sanna, ibland bara något ord. Ibland en hel situation faktiskt. Men sedan spinner jag givetvis vidare, med hög musik i lurarna, när fantasin ligger på topp. Hela tiden så lyssnar jag till båtens snack, tillslut så säger någon någonting som fastnar i huvudet. Jag ser ett inlägg direkt, kanske till och med en sketch.

(Jag skriver numera för att underhålla, inte provocera. Inte för mycket iaf.)

Oftast så skriver jag ner idén på det anteckningsblock jag alltid har med mig. Senare tar jag sedan fram blocket och skriver inlägget. Och ibland stirrar jag bara på en konstig anteckning och undrar vad som var utlösaren till detta ord.

Men tillbaka till kontorfrågan. Om nu kontoret Broströms kommer med en officiell kommentar till mig. Och om denna kommentar är mycket negativ. Då frågar jag:

- Hur länge har ni känt till bloggen? (Dom känner ju till den, det vet vi alla redan.)

Sedan följdfrågan.

- Varför har ni då väntat med att komma med denna kommentar så länge för?

Och så öppnar jag för dialog. Själv så känner jag att ett passande svar skulle vara.

- Om vi ska i fortsättningen bli förknippade med dig. Då vill vi bli det på det här viset, genom denna länk eller genom denna kommentar ifrån oss. (Typ.)

Och.... DÄR! så skjöt mitt ego låååångt ovanför skorsten. Pekar med handen upp emot himlen.

image845
Det står en massa trevliga ordspråk i mässen varje dag! Sånt gillar jag!

Kommentarer
Postat av: Martin

Snart är avsnitt ett på avsnittet. att hitta bumber. Klart.

Kanske idag faktiskt. Mycket subtitles och en enkel animation!

2008-05-23 @ 15:50:31
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Storebror

Trevliga ordspråk? Då ska du få ett av mig. "Säg vad du tänker och gör som du vill, för dom som tar illa upp spelar ingen roll och dom som spelar någon roll tar inte illa upp."

Typ, fast min översättning suger och härmed på engelska, för det är mer catchy! "Say what you will and do what you want, because those who mind doesn't matter and those who matter doesn't mind."

2008-05-23 @ 18:01:27
Postat av: Martin

En vis man har talat.

2008-05-23 @ 19:52:15
URL: http://cmj.blogg.se
Postat av: Cheng Igge

Uhh.
Var det där en Brasklapp du skrev?
Det var för djupt för att vara roligt eller sticker du bara ut hakan idag?
Byt musik!

2008-05-23 @ 20:14:24
URL: http://iggepopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!