Dök ihop med en valhaj.

Dykinstruktörerna påminde oss gång på gång hur lyckligt skattade vi är. Vissa människor reser runt hela jorden för att få se en valhaj, vi såg en på vårat tredje dyk. För mig är och kommer det nog vara min största naturupplevelse i livet. Cirka 8 meter lång:

- They don't get much bigger than that... You have no idea how lucky you are.

Sen såg dom ner i båtdäcket helt tysta. Detta ögonblick var det största för många den dagen. Många av dykinstruktörerna satt bara helt tysta och försökte smälta hela upplevelsen.

Just för att det var vårat sista dyk på kursen hade vi med oss en filmkamera. En film dom givetvis kränger på oss turister efteråt men som sålde som smör denna gång. Vi har givetvis gjort ett eget kortare klipp med valhajen. Jag säger att om vi inte blivit lurade av den där minigrisen hade vi inte sett den.

Det är helt sjukt egentligen att ha fått se ett så stort djur. Fan va coolt.

Vi såg också en enorm Bullshark under oss. Enligt Discoverys hajdokumentär är den den absolut farligaste hajen för människor. Givetvis var den också så stor dom bara kan bli. Gary, en av instruktörerna, berättade historier om Bullsharks som cirklat honom och varit framme och nosat. Var coolt att se den så länge den var 10 meter bort.


Jag fattar inte varför jag ser så jävla dum i huvet ut på alla bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!