Halloween på Koh Tao

Halloween. Nils och Jag hade smetat in oss i vit färg sen försökt måla något slags mönster. Folk frågade vad vi skulle föreställa.


- White paint and some black in it!


Under kvällen så tappade vi bort varandra. Som vanligt ungefär. Jag hittade någon form av taxi bak på en pickup. Bilen vinade fram på olika slingrande vägar, jag stod med armarna i luften och kände friheten.


Då såg jag Nils bredvid oss. Han fick skjuts på en motorcykel av nån fransman. Halloween var en lyckad kväll...


Jesper, Chris, Martin och Johan.



Nils blev sur som fan idag. Jag har glömt ta kort på han när vi var på Halloween. Dessa två är dom enda som finns på han denna kväll. Vi har sagt att vi tar ju så många kort vi kan med varsin kamera. Fast ja... Förlåt Nils...

Kommentarer
Postat av: Desiré

Äntligen hittar jag tillbaks hit!

Du kanske kan svara på vad sjömansläkarintyg är för något, och hur man får tag på dylikt?

2008-11-03 @ 16:32:17
URL: http://imgonnascrewyougently.blogg.se/
Postat av: Martin

Givetvis är jag portalen för sjöfolk på internet. Mmm, jag gillar detta ansvar. I fix for you.



Ring till sjöfartsverket - 011-19 10 00 - detta är numret till deras växel. Sen ser samtalet ut såhär.



- Hej, jag vill ha ett läkarintygspapper för sjöfolk.

- Okej, jag kopplar dig vidare.



Du kopplas vidare och en annan entusiastisk wannabe sjöman svarar.



- Hej, jag vill ha ett läkarintygspapper för sjöfolk hemskickat till mig.

- Okej, vad har du för adress?

- Bla, bla, bla.

- Jag skickar två.



Sen när du fått dessa två ringer du till din närmsta läkare/vårdcentral. Du säger du vill ha en läkarundersökning för sjöfolk. Dom fattar inte ett jävla skit. Då säger du att du redan har pappret som ska fyllas i.

Dom blir hysteriskt glada för du just underlättat deras arbete gånger tusen. Du får en tid. Du åker dit. Det kostar 500 spänn. Får du jobb betalar ditt rederi denna summa så spara kvittot.



Shoo!

2008-11-04 @ 04:23:21
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: BJÖRN

hej jag undrar om du vet var man ska höra av sig för ett sjömansläkarintyg och vad som krävs för det

2009-04-08 @ 16:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!