Inte ska det va lätt inte.

Datorn fungerar inte. Känslan om att vi alla är små marionettdockor på jorden infaller och att författaren till denna pjäs bestämt sig för att ta sönder alla mina elektroniska saker.

Fan va svårt det ska vara att göra lite videoklipp och underhålla en blogg. Det enda som krävs är la en dator och en videokamera? Ska kontakta försäkringsbolag och HP och se vad som kan göras ekonomiskt. Känns dock lite smått förtvivlande. Precis allt jag tog med mig gick sönder eller försvann.

Ska aldrig mer ha en HP i alla fall. Varken adaptern eller datorn klarade sig ens ett år. Vilket skit.

Har mailat med Aftonbladet och när jag kommer till Stockholm vill dom att jag kommer förbi och berättar mina historier första hand. Har lovat att ska göra klart dessa reseklipp så att det blir som en liten följetång. Ska bli lika coolt att få gå in hos Aftonbladet igen.

Har mailat brorsan och ska se om jag kan låna pengar till en ny dator i Kuala Lumpur. Vill inte se en HP i min ägo längre. Måste ha en dator i alla fall. Måste slutföra detta nu. Har alldeles för många timmar bra råmaterial på lager.

Har kommit till Jakarta som är världens näststörsta stad tror jag. Tycker den inte alls är så dålig som ja hört på ryktesvägar, skulle lätt kunnat stanna någon dag till.

Så är det. Hoppas jag får tag i en ny dator i Kuala Lumpur. Saknat att kunna blogga ordentligt men ibland känns det ganska hopplöst faktiskt...

Ja... det funkar inte att dra in lite bilder från andras bloggar till min nu. Vill man se bilder på Jakarta så klicka här.


Kommentarer
Postat av: maya

skaffa dig en mac, det sägs att de är bättre än PC:D

2009-04-26 @ 14:47:32
URL: http://mayahataichanok.blogg.se/
Postat av: Anonym

Upp med videorna så fort som möjligt så man kan få lite glädje här i livet igen:D!. Vilket redigeringsprograms e re du använder??

2009-04-26 @ 16:11:07
Postat av: A.Gosskropp

Lösningen heter Macintosh.



Jag har rest över hela världen utan några problem med in mac.

/Dr A. Gosskropp

2009-04-26 @ 20:27:36
Postat av: Anonym

Om du har saknat att blogga så går det inte att jämföra med oss som väntar på att du skriver!

2009-04-26 @ 22:51:19
Postat av: Martin

Mac ja. Den är rätt dyr tror jag. Ska kolla på den i alla fall. Använder ett redigeringsprogram som heter Magix Movie någonting. En röd logga. Mycket enkelt att använda tycker jag.



Snart snart så hoppar bloggen igång igen. Har mycket på lager som ska in här.



Shoo!!!

2009-04-28 @ 05:28:36
URL: http://cmj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!