Min stand up debut!

I över tre år har jag väntat på den här dagen. Byggt upp förväntan, förhoppning och inte minst ångest. Ångest över att det inte skett tidigare faktiskt. Nu är jag frälst.

Precis alla i min närhet frågade mig om jag var nervös. Om jag var osäker. Själv hade jag ju bara tre små minuter att uppträda på. Kände att jag ville mest upp och stå där för att känna på det.
Intressant var att få träffa alla komiker innan showen började. När jag sa att det var min första gång fick jag kommentaren:

- Va? Är det sant? Men... va lugn du är?

Kändes bra.

Nervositeten kom lite tillslut ändå. Sekunden innan jag skulle upp så sa kroppen.

Nej. Det kommer gå helt åt fucking helvete. Applåder. Hejsan publiken! Martin heter jag.

Fick fram giget så som jag övat in det. Minns dock ingenting av vad som hände. Vet att jag klockade in mig på 3 minuter ganska exakt och polarn sa att det kändes som ingenting. Ville verkligen inte köra för lång tid då de andra skulle köra runt 20 minuter var. Är helt klart nöjd med allting!

Ja. Folk skrattade också.

Ben Kersley som har hand om Linköpings stand up klubb var konferencier och betedde sig mycket proffessionellt. Han presenterade mig som den hemlöse sjöman. Han är svengelsk och ibland kommer inte hela ordet fram. Eller så hittar han på ett eget vilket var riktigt roligt emellanåt.

- Och så kom ihåg den nu att det var på Berggrens Källare ni såg den sjöman Martin Johansson uppträde för första gång!

Bens tips till mig var att köra mera på att jag är sjöman. Att jag har en helt outnyttjad och unik genre av skämt jag inte får förkasta.

Ben har en egen blogg som kan läsas här.

Ska skriva de andras namn när jag fått en lista över vad de exakt heter. Alla var riktigt duktiga och vi skrattade hårt många gånger. Lite trist var ett gäng pensionärer som satt där och faktiskt häcklade några av komikerna. Det skämtades om att dom var gamla emellanåt vilket var skitkul.

Grejen var att precis i början frågades det vad det var de jobbade med och:

- Vi är pensionärer!

Svarade hela fucking bordet. Tro fan att man skämtar om dom då!! Dom lade ju upp det på ett silverfat! En av kommentarerna som Behrad Rouzbeh fick när de blev lite trötta och griniga var:

- Vi satt vid datorer innan du ens var född!!

Killen svarade direkt med ett "ja det det gjorde ni ja..." och fullständigt ignorerade dom. Jag och polarn skratta så vi grät för det var så klockrent. Så enkelt bara bekräftade att. Ja, vi vet att ni gjorde det. Ni är ju gamla.

En mingelfotograf var där och tog kort också. När dom kommit upp på motala24.se så ska de in här. Själv glömde jag kameran och försökte knäppa något med mobilkameran.


Kvaliten är odödlig. (Behrad Rouzbeh på bilden.)

Har fått en ny tid till den 10 september i Linköping på Café M. Fick 4 minuter den här gången. Avancerar!!! Annars är det ju i Göteborg den 21 augusti som gäller. Laddad till tusen!!

Ni som ännu inte sett stand up! KOLLA UPP DET OCH GÅ!! NI KOMMER INTE ÅNGRA ER!!

Kommentarer
Postat av: Lena

Grattis till debuten Martin!!!

2009-08-14 @ 11:35:34
Postat av: Mikael

Grattis till debuten!

2009-08-14 @ 20:01:15
URL: http://mikael.webblogg.se/
Postat av: Berndt

Grattis på dig du.

2009-08-15 @ 03:07:22
Postat av: Anonym

Kommentarerna är priceless bara dom. 'Grattis till [censur]-debuten Martin!'



Ja, Grattis! Roligt för dig!

2009-08-15 @ 09:42:30
Postat av: Behrad

Tack! Snälla ord och snygg bild! :)

2009-08-18 @ 03:33:28
URL: http://www.rawcomedy.se/behrad
Postat av: Anonym

Skoj med stand Up i Linköping! Ser framemot kvällen på Cafe M ikväll.



//L

2009-09-10 @ 08:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!