Stand up på Frasses i Göteborg.

Det är verkligen overkligt nu att komma till Frasses och köra stand up. Det var julbordssittning med en ungefär 80-90 sjöfartsstudenter av olika slag. Det som förvånade mig mest var att det faktiskt inte var en korvfest den här gången.

Jag och mina homies Nils, Joel, Simon och Simons kompis jag glömt namnet på, var riktigt förvånade för stället var fullt med snygga brudar.

Vid 20 hugget gick jag upp på scen.

Förut när jag varit där har jag fått väldigt mycket applåder, den här gången var något annat. Lekledarna lyckades tillslut få tyst på lokalen och min presentation kom:

- Och här mina damer och herrar är underhållningen vi väntat på!! --Konstpaus-- Mannen... myten... LEGENDEN... MR CMJJJJJJ!!!!

Hela fucking stället började banka på borden, och mitt namn CMJ började eka ut emellan Chalmers byggnader. Efter ungefär en minuts av fullständigt vrål blev det tyst i några sekunder, jag slänger bak axeln, lyfter micken och spänner blicken mot publiken:

- Tjena... det är jag som är CMJ.

Sen var det tillbaka till start, folk flippar, öl spills ut, någon ställer sig upp och pekar mot mig följt av hårda korta applåder och precis alla skriker CMJ! CMJ! CMJ!

Det blev 20 minuters stand up varav 6 minuter helt nytt. Efteråt så har jag sällan fått så mycket beröm för stand upen och allt arbete med denna blogg.

Kvällen var grym för övrigt och nästa år ska dom skaffa en större lokal för intresset var så stort. Det ser jag fram emot!

Ni som besöker och har hand om Frasses, ni förstår inte hur mycket jag älskar att komma och uppträda hos er.


Ja, som vanligt suger jag på att ha kameran med, så det här är det enda kortet från kvällen. En kille som valde några väl valda sluddriga ord, och visade upp fogmassa som fastnat på hans kavaj.

Vill man läsa mer om en annan kväll på Frasses, click here!


Frasses i höstas.

Kommentarer
Postat av: Hrm.

Frasses i höstas. Ok. Undrade omedelbart varför du hade din 'A FAGIE' t-shirt på dig, men det var visst inte den.



2009-12-24 @ 06:09:41
Postat av: XXX

Har ni läst psykopatens blogg?



http://nimrodofobi.blogspot.com/



Oerhört rått och välskrivet!

Han skriver om våra värsta mardrömmar och får oss att älska dem.

Helt förförande och oemotståndligt.

2009-12-25 @ 10:11:45
URL: http://nimrodofobi.blogspot.com/
Postat av: Berndt

God Jul på dig !!!

2009-12-25 @ 17:27:56
Postat av: Kalle The Kung

Go for it Martin!

2009-12-26 @ 17:28:41
Postat av: Anonym

sjukt patetiskt när folk går in i andras bloggar och reklam för sin egen. kör hårt martin!

2009-12-27 @ 12:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!