Anlänt till Kuala Lumpur

Vi har kommit till Kuala Lumpur, Malaysias huvudstad. Vi har inte bara kommit till ett nytt land. Vi har kommit precis i lagom tid för den största festivalen på året. Det kinesiska nyåret. Det är tydligen oxens år som ska invigas och faktiskt så är mitt kinesiska stjärntecken också just, oxen.

Så nästa år kommer bli bland det bästa i mina liv!! Att få höra den meningen kostade 10 ringit av en liten kines inne i China Town.

 



 

100 Ringit är lika med 200 sek och ett äkta Ed Hardy bälte kostar runt 59 RM… Det här är en shoppingstad utan dess like. I will be back here to shop clothes my dear friends. Ska maila brorsan och se vad han vill att jag ska packa med mig hem.

 

 


 

 

(Eller så loggar du in på nätet nu brorsan och skaffar namn på de grejer du vill ha. Tänk på priser som dom billigaste Stadium T-shirtsen och dom fetaste märkena. Vilket du vill.)

 

Pågrund av det kinesiska nyåret så är vi också fast här tills efter den 27 jan. Att ens tänka på att lämna staden är en fara för din hälsa sägs det. Precis varenda Malaysian tar en lång semester vid den här tiden på året. Färjor och bussar är överfulla och olyckorna många.

 

 


Sitter och blir hjärntvättade på en turistbuss.

 

 

 

 

Vi bor mitt inne i China Town för 54 Ringit natten. Den 26 kommer bli en riktigt fet fin fest. Den 27 så ska vi och se en äkta Chaolin Munk show. Någonting jag alltid velat se. Kommer bli mäktigt.

 

 

 

 

Efter det beger vi oss neråt mot Indonesien. Nästa stadsmål är Jakarta. Trodde aldrig jag skulle säga att jag faktiskt längtar dit. Jag är lite av en raver som dom som träffat mig kanske redan vet. Sarah gillar också feta warehouse parties och Jakarta. Det är hela Asiens festmetropol.

 

Bangkok, Kho Pha Ngan och Vang Vieng… Ni kommer säkert få huka er lågt inför Jakartas festscen. Den öppnar på torsdag och stänger på tisdag. Magnus the hammock ska med in hade jag tänkt.

 

Oh my god. Will I ever come home?

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Pa

Mannen med den vita t-shirten, vad är det som hänger bakom honom? Friterad stingrocka eller djävulsmasker? Och hur smakar dom?

2009-01-24 @ 21:43:02
Postat av: Martin

Det är faktiskt bara vanlig kyckling. Dom gillar la att banka skiten ur den först bara. =)

2009-01-25 @ 14:42:20
URL: http://cmj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!