Thank you babe...

- The busdriver has checked the bus and the camera is not there...

Sakta går jag ut i den stekheta solen, faller ner på knä och ser upp mot den blåa himlen. Öppnar mina ögon och försöker ännu en gång hitta tillbaka till den där skaparglädjen som ibland känns som ett oändligt elixir. Hur fan kan jag vara så klantig?



Min kamera är borta. Det är ett faktum. Min fina fina svindyra filmkamera är borta. Mitt redskap för att skapa humor. En liten del av mitt liv ligger i händerna på en glad fattig kambodjan.

Inspiration... Jag behöver inspiration. Sätter mig här vid internetet och ser alla kommentarer ni skrivit. Tack alla ni för dessa kommentarer. Klickar mig in på mitt youtube konto och ser på en av mina filmer. Ser alla tankar och ideer jag har runtikring dessa små klipp.

Det sitter en tjej från Nya Zeeland bredvid mig och undrar vad det är för något. Jag berättar om mina små filmer. Om min dröm att bli komiker. Hon frågar ifall hon kan få se någon liten film. Söker efter BBCG del ett och två. Hon skrattar...

Visar henne sedan lite av Olof och hans bombhamster del 3. Hon skrattar ännu mera och det är ju inte ens på hennes språk. Hon frågar mig ännu mera om dessa små klipp och jag förklarar lite om hur inom sjöfarten dom blivit ganska populära.

Visar henne bland dom första klippen jag gjorde på mobiltelefonen. Minns hur jag timme efter timme satt och redigerade på en liten mobil, endast för att jag ville bli bättre på att underhålla andra. Hon vill att jag ska visa henne mera klipp på min lap top senare.

Sen vill hon ha något signerat av mig. Jag frågar varför och hon säger att hon skrattar ju och om du ska fortsätta med detta kommer du ju lyckas. Jag ger henne ett av mina visitkort jag gjort med bloggens adress och signerar det på baksidan. Hon stoppar in det i hennes resedagbok.

Tyvärr måste jag lämna henne för stunden och hon frågar varför:

- I just realized why I´m doing these clips. Thank you. I´ll catch you later.


400 dollar fattigare men känner ungefär som jag skrek precis innan det skjuts.

- SUCK MY LEFT BALL!

BANG!!

- SUCK MY LEFT BALL!!!

BANG!!!

Kommentarer
Postat av: Vacco

Sweet! Det brukar hjälpa att skjuta av sig lite! Funkar ivarje fall för mig...

2009-01-05 @ 17:36:22
Postat av: ettgottskratt.se

Det är bara andra gången jag besöker din blogg nu... du får inte sluta blogga nu!



Maffia bossen fixar en kamera till dig!

2009-01-05 @ 17:58:02
URL: http://www.ettgottskratt.se
Postat av: M Your Pa

Även Gud kan uppenbara sig som en vacker kvinna, från New Zealand. Wow! En doft av himlen gav hon, en sådan som löser upp knutar. Att möta en sådan är stort. Att se och förstå, än större. Ett steg i taget !! God lycka!

2009-01-05 @ 20:25:00
Postat av: Nyström

gött att du är tillbaka!!!

2009-01-05 @ 22:30:36
URL: http://nystrom.blogg.se/
Postat av: A

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :D

2009-01-05 @ 22:41:43
Postat av: Erik

Läser din blogg med ett leende på läpparna, hoppas på att du får en fortsatt resa utan överfall och tjuveri.



//en studerande karlskronitisk sjöingenjör

2009-01-06 @ 07:09:30
Postat av: Anonym

WOOOOOHOOOOO!!!

2009-01-06 @ 14:42:16
Postat av: linnea mörth

Neej, haha, tråkigt med din kamera. Tur att en ängel kom och räddade dig då! Eller nåt...



Nominera mig! Eller inte. Gör som du vill, men ha en bra dag. http://www.liaicentrum.blogg.se

2009-01-06 @ 16:36:36
URL: http://liaicentrum.blogg.se/
Postat av: Berndt

Alla som vill att cmj´s sjömansblogg skall fortsätta skriv till AFTONBLADET som säkert kan anordna en sponsring till ny kamera och dator.

Det här ÄR bloggen nummer 1

2009-01-07 @ 01:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!