If Ghandi could do it... you can do it!!

Vi har fått stränga order ifrån Maersk att spara in på precis allt. Det är tydligen synd om dansken och mail efter mail försöker övertyga oss att det verkligen är knapert för världens största rederi.

Gud va synd jag tycker om dom. Verkligen lider med er grabbar. Ni som bara gick och köpte upp mitt kära Broströms för ehh, 3,65 miljarder kronor... cash. Det som då var en nettoprofit på två och en halv vecka.

Shit det måste verkligen gå skitdåligt för er. Ni har min röst i snålhetens tider.

Senaste är att vi ska spara in på maten. Vi ska ner i 9 dollar om dan per gubbe. Dom skickade med olika slogans i mailet som:

Vi har inte bara gjort era båtar helt vita. Nu tar vi bort maten också!

Fatta hur lite era kollegor Mr Filipin äter va? Ni är tjocka.

Ett mål mat om dagen så slipper så slipper lönen bli avdragen.

Fatta att det går bättre för Danmark än Sverige nu va? Fatta!!!

Dom styrkte sina slogans med att det lät mycket bättre på danska än svenska, men lät bli att förändra dom för mycket.

Effekten av detta mail var skitroligt. Jag gick runt och berättade det för alla när dom stod på sin arbetplats.

- Jo så nu ska vi ner i 9 doll...

KLONK! --Ringnyckel på durken.--

- Jaha då är det väl på tiden att spara på energin och inte äta så mycket. --Spottar. Ruskar upp huvudet och ser jävligt sjöman ut.--

Så nu sitter alla och bara petar i maten och tänker. Varför ta bort det enda som ger oss en liten extra njutning på denna plats?


För så här såg det ut senast. Vem i helvete blir glad när man ser detta och sen går in för att endast få en hög potatis på tallriken?

Dumma dansken.

Kommentarer
Postat av: Anonym

mysigt

2009-07-22 @ 20:26:38
Postat av: Nyfiken i en strut

Betalar ni inte för maten eller skattar för den?

2009-07-23 @ 07:33:23
Postat av: Martin

Mmm, det där är en hel vetenskap känns det som. Nåt skit står det om maten på lönelappen.



Men sanningen är att vi fått mail där det kort och koncist står i slutet.



Ni ska ner till 9 dollar.



Någon annan här inne kan säkert allt om det där. Om någon vill lägga en förklaring so go ahead.



Shoo!!

2009-07-23 @ 12:45:15
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Richard

Skattar för ett förmånsvärde ("fria maten ombord") på 185 SEK/d vilket är ca 24$ om dagen.

Resten 15$ går kanske till BBB (Brostrom Big Boss)?

2009-07-25 @ 12:12:20
Postat av: Metallarn

Sicket gnäll, själv så har jag polare som fick acceptera lägre lön inom industrin för att få behålla sitt jobb ! och ni gnäller på säkt mat peng vakna upp ! ialna haglar varlsen som spön i backen.

2009-07-25 @ 19:20:05
Postat av: Rutger Gönåker

Metallarn, du är ju totalt ovetande om allt utom ditt eget liv. Ta och gräv ned dig i en säck med metallspåner och gräm dig över dig dassiga polare som var tvungen att gå ned i lön.



Att ni ska till 9 dollar i lön och sen förmånsskatta för 24 dollar är ju helt vrickat, speciellt då Broström (dvs AP Möller) får tillbaka hela det beskattade beloppet genom rederistödet. Ni ger alltså Maersk 15 dollar per dag för att äta sämre mat. Helt jävla tragiskt.



Sug på den Mettallarn, skulle din polare vilja betala 180 riksdaler för en korv med mos värd 30 kr?

2009-07-26 @ 14:09:02
Postat av: Martin

Haha, här haglar det argument minsann! Bra där båda två tycker jag.



Ska Metallarn bara ta emot eller kommer det en reply?

2009-07-27 @ 00:47:07
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Metallarn

Förlåt mig o Nils-Petter Sundgren Von Skrynkelfejs, jag visste inte att jag var så dåligt insatt. Givetvis ska ni få äta riktigt mat när ni kämpar på de sju haven för att jag som svensk skall kunna leva ett drägligt liv med alla de bekvämligheter jag har vant mig vid.



Förlåt igen, jag är en inåtvänd idiot som vägrar se till något annat än mitt eget bästa.



Förlåt



Förlåt



2009-07-28 @ 13:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!