Maersk kommer på besök.

Fatta va? Big Boy Maersk ska komma ombord och göra en visit. En dansk ifrån Indien och en annan dansk ifrån Skottland.

Mycket intressant.

En av dom är någon slags superhjälte som var med och grundade ISPS. Ett resultat på hur långt bombhamstern Gert har spridit sig. Nu kommer dom från alla håll o kanter i världen för att se denna legend.

Den andre har med sig ett gult och ett rött kort. Jag har hört rykten om detta system när dom kommer ombord. Det kan vara att du går ut på däck utan arbetshjälm eller kanske kissar överbord. Då får man gult kort.

- Amen va fan!!! JAG HÖLL JU PÅ ATT PISSA NER MIG!!!!
- Gult!! Gult som ba fan. --Höjer upp det gula och börjar rycka i det röda--
- Men vad fan ska jag göra då?! Kan ju inte bara snöra åt skiten så det blir en kissbomb ju!
- Snöra åt annars blir det rött.

Snörar åt och mycket riktigt.

SPLASH!!!

- RÖTT KORT!!! Rött all the way. --Kastar ett rött kort rätt i fejset på sjömannen--
- För endaste in i helvete! Du sa ju åt mig att snöra åt!
- Så inget mer tjaffs om det. Du vet reglerna klart och tydligt. Inget kiss överbord. Pollution vettu. Det står en Manilla man och väntar i nästa hamn.

http://www.maif.se/user_img/Sylvia_Erton_kort.jpg
Sådär ja!! Om jag lyckas få fyra till så är det ett lyckat besök.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hehe låter som du har kittlat fel personer där uppe.

2009-07-23 @ 14:53:41
Postat av: Vickan

Det låter ju som att det går bra för dig xP

2009-07-23 @ 14:56:08
URL: http://slytherinsailor.blogspot.com
Postat av: Martin

Maersk älskar mig lika mycket som Broströms alltid gjort.



Tänk allt bra jag gjort för Sveriges sjöfart va?



Sprida sanningen om hur det verkligen är här ute. Viktigt ju.

2009-07-24 @ 00:25:53
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Rutger Gönåker

det är nog dags att du skriver en rejäl insändare / debattartikel till SST. Du är vårt språkrör Martin!

2009-07-26 @ 14:12:00
Postat av: Peter Nilsson

Fan Martin!

Du har ju hittat glöden, detta var ju riktigt roligt.

Tror förstås inte att big boy blir så glad om han får kissfläckar på sin kritstrecksrandiga kostym.

2009-07-29 @ 13:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!