Bungy Comedy på Boulevardteatern

Äntligen var jag och såg stand up för första gången och oj var lyckat det var! Trodde ärligt inte att jag skulle skratta så mycket åt svensk stand up med vissa framträdanden fick mig att ligga dubbelvikt. I pausen så gick jag fram till en av killarna som hade hand om det .

Nu är vi ju i Stockholm också och där. Där har precis alla en blogg eller hemsida.



http://www.anderscelin.com
http://www.latexmannen.makes.it
http://www.anderscelin.com/Blogg/BloggFrameset.htm

Nämnde för Anders att jag sökt in men fått ett mycket tråkigt svar tillbaka. Det var bara att fortsätta fråga sa han så hamnar man på en reservlista till hösten. Den måste jag vara med på.

Sen fanns en annan kille vars rutin var riktigt bra. David Druid heter han och på hans blogg läser man att han bara dök upp lite random på stället och framförde 15 minuter. Mycket imponerande. Efteråt så väntade vi kvar utanför för jag ville träffa han och säga vad jag tyckte om hans skämt.

"Tack för att du tog dig tid att komma fram och säga det här" blev hans svar. Givetvis vill man höra sånt från publiken om man gjort något bra. Medan jag snackar med han så dyker en annan kille upp. "Varför får jag aldrig träffa några fans David?" säger då den här killen.

Frågar han om det är han som hade gaybloggen på kanal 5. Elin min kompis undrade vad fan jag sa för något genom att kalla han bög det första jag gör.

Killen flippar och sliter genast upp en kamera och proklamerar att "jag ba måste ha ett kort till bloggen!"


Ett kort blev det...
Och ett tillhörande inlägg...

Varför inte fler söker sig till stand up är för mig idag ett mysterium. Folk som ställer sig på en scen vars syfte är att få dig att skratta måste väl vara bättre än vilken kommersiell hollywood produktion som helst? Själv är jag helt såld. Jag måste pröva på det här nu. Fullt ut.

Kommentarer
Postat av: Meican

Haha.. Det enda jag tycker är sjukt synd är att jag bor i lilla Halmstad som får besök lite då och då (läs: alldeles för sällan) av stand up komiker. Ska till Stockholm nu i Juni, undrar om man kan peta in ett besök på en bra stand up klubb. Något förslag? Gör inget om den är på engelska heller. :p Kanske tillomed någonstans där DU gör stand up? Tänk vilken lycka!

2009-05-20 @ 10:27:02
URL: http://meican.blogg.se/
Postat av: Martin

Tyvärr så är jag borta hela sommaren. Det där jobbet som sjöman... Är rätt pank också så jag har inget val än att dra ut såklart.



Norra Brunna har stand up nästan varje kväll har jag för mig. Annars är komikaze.se en bra samlingsblogg för stand up i sverige. Finns bra länkar på sidan.



När jag ställer mig upp lär nog märkas här inne.



Vad jag längtar...



2009-05-20 @ 10:49:54
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kör så det ryker!

2009-05-20 @ 18:56:56
Postat av: Nils

HAHAHAHAHAHAHA! Världens bästa bild. Ni två får ha de så kul på Båten=)

2009-05-20 @ 23:17:20
URL: http://nilsjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Kilroy Travels Calmare Honung Reseklipp från Asien!