Rubrik? Njaa... Meck.

Jag tänker att jag vill ha en mental grogrund först. Om jag kan vidga mina vyer och fortsätta utveckla min karaktär samt bli en ännu bättre personkännare, då kan jag åta mig något stort.

Om du frågar en anställd vad dom allra viktigast egenskaperna är i hos en aktoritet så är det att kunna "ta" folk på rätt sätt. Alltså en socialt och emotionellt intelligent person.

Det säger ju säg självt men behövs proklameras gång på gång tycker jag.

Den analytiska, matematiska och socialt obegåvade chefen syns tyvärr bättre på pappret om du tittar på rena intelligenstest till exempel. Den intellektuella intelligensen är så mycket lättare att mäta och se på pappret så det är väl dom personerna som blir inkallade först på anställningsintervjuer kan jag tänka mig.

Men själva EQ kvoten har ju börjats diskuteras nu mera på allvar, och blir alltmer en avgörande del i dagens lite vassare företagsklimat, där konkurrensen är hård.

Jag känner att om jag vill börja göra en humorserie eller skapa något annat och kanske då lyckas. Jag tror givetvis jag kommer lyckas, annars vore jag väl dum att åta mig något över huvud taget? Men om jag lyckas och börjar klättra på en karriärsstege och kanske får någon under mig. Då vill jag vara förberedd.

Jag vill ha rest klart, lekt klart, testat klart och utvecklat min inre ledning så jag lätt kan hantera min situation.

Jag vill vara en person som människor trivs att arbeta med, en person folk kan lita på och framförallt en person som kan prestera!

Eller vad är det man säger? Lagom är bäst!

Kommentarer
Postat av: Soya

Får vara så nyfiken och fråga vart du "bor" när du inte är på sjön?

2007-10-20 @ 14:02:00
URL: http://abstinence.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0